Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Emjh: låter riktigt bra - läget är under kontroll när man klarar av att njuta med

Eget: inskrivningen idag gick bra, allt klart inför ks imorn! Wiiiieee om mindre än 12 tim har jag min bebis i famnen!!! Blev dock lite ställd då förlossningsläkaren inte kände till begreppet och de heta diskussionerna kring sen avnavling, samt att narkosläkaren inte visste vad en Doula är...

Knytet: misstänker att ni var där med imorse hoppas ni fick ordning på allt o att det känns bra inför ditt ks! Jag glömde faktiskt fråga varför de flyttat inskrivningen, fick du nån klarhet?

• PoL

Hej från bb! Fick en underbar liten kille i famn igår och njuuuuter verkligen! Kejsarsnittet gick bra och idag har jag kunnat gå runt lite och t.om duschat, nice

Knytet: hoppas att det gått bra för er med! Tror vi är på avd 209 - kanske ni hamnat på 208?

Nu ska jag äta klart min lunch, lyxigt att få lagad mat serverad på rummet

• PoL

Tack båda!

Rockykiwa: detta är mitt 3e barn men 1a kejsarsnitt som blev tack vare komplikationer vid förra fl. Jag fick sfinkterruptur och lider tyvärr ff lite av det. Så ks kändes som ett lämpligt val nu

• PoL

Tack för gratulationerna!

Irmeline, skönt för dig att iaf ha ett slutdatum - förstår att du är otålig nu

Knytet, din stackare fy, vilken mardröm det blev för er!! Hjälp... Men mitt upp i allt en lättnad att fina prinsessan mår bra, stor grattis till Leia Vi åker hem imorn em om allt går enl plan. På fm ska vi kolla lillens hörsel så det blir gjort, annars är alla kontroller o prover tagna nu. Hojta till om ni vill att vi kommer förbi uppe hos er en kortis under morgondagen och ses vi inte hoppas jag att ni får en bra vilodag! När tror du ni får åka hem? Har ditt järnvärde blivit tillräckligt bra än? Jag förlorade 1500ml blod men det var hanterbart eftersom jag hade väldigt bra järnvärde innan ks.

• PoL
    RockyKiwa skrev 2014-10-03 18:26:41 följande:

Vet inte riktigt ang moderkakans läge men han sa att man ligger i en gynstol och att de går in vaginalt , tyckte det lät otäckt ,bara så märkligt eftersom jag inte hittar någonstans att läsa om det. Har bestämt mig för att inte göra det om så är fallet , då väntar jag till FP istället.Tack för era svar.

Jag har aldrig hört talas om ett mkp som görs vaginalt heller - det bästa du kan göra är att ringa sjukhuset där du isf får göra det o fråga. Men för mig låter det knas... Jag gjorde mkp för att få ett tidigt resultat. I Gbg får man endast mkp om kub lr motsv ger så dåliga odds att det är 'befogat', dock kunde jag efterfråga remiss av min mvc för ett mkp i Trollhättan ist och det gick bra. Det kan göra ont beroende på moderkakans placering. Min låg i bakvägg bakom bebisen så det gick med nöd o näppe o gjorde illa ont, men bara under tiden provet togs.

Och för mig var det värt det!

Nu har vi kommit hem från bb och här sitter jag med en ljuvlig bebis i famnen som är 4 dygn gammal... Kärlek!
  • PoL
    Oväsen skrev 2014-10-03 22:54:49 följande:

Tack PoL :) Grattis till din son! Det låter underbart att ha en liten bebis hemma! :)

Tack! Det är helt underbart fast han är galet liten - särskilt jmf med storasyskonen hihi. Och då är min bebis egentligen åt det normalstora/stora hållet (knappt 4 kg och 53 cm)!
  • PoL
    Knytet skrev 2014-10-04 13:05:28 följande:

PoL, härligt att vara hemma o gosa lillprins va smile1.gif . Vi åkte faktiskt också hem igår lunch. Ville bara hem o hämta krafterna o slippa fler sjukhusnätter. Mitt blodvärde ligger på 86 nu och kommer ta ett tag att få upp. Blir mkt järn o järnrik mat framöver. Leia är me liten, vägde exakt 3 kg när vi åkte hem, Ludvig är en gigant jämfört, så jag förstår vad du menar smile1.gif . Mys på o tack för omtanken på sjukhuset !!!

Strongt av dig att åka hem redan!! Blir lite förvånad över att de släppte iväg dig med så lågt järnvärde, fast du kanske kan hantera det bra hoppas verkligen du har fått vila hemma nu, förstår att du längtade hem!
  • PoL

RockyKiwa: vad jag vet, görs inte denna blodprovsdiagnostik i Sverige än - det är ff på utredningsstadiet. Däremot görs det bla i England och jag minns att jag läste här på Fl om en tjej här i Sverige som beställde material och skickade dit blodprov. På så sätt fick hon motsv fosterdiagnostik mycket tidigt och riskfritt.

Tack Lexa78

Välkommen Sawgni

• PoL

Tack Kajsamupp

Sawgni: här är en till... Gick upp 30+ båda förra graviditeter så när jag denna gång 'bara' gått upp 22kg blev jag nöjd

Eget: den här lille killen kan emellanåt sova så bra att han glömmer bort att han ska äta, så jag får hela tiden ha koll på att vi inte passerar mer än 3 tim mellan matningarna... Nyss fick jag väcka honom för mat, så somnar han vid bröstet men vaknar när han bajsar. När jag då byter blöja, bajsar han mer varje gång jag torkar av honom haha - kände mig som värsta nybörjaren

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35