Gravidtråd för oss som är över 35
Men det är bara teorier. Jag vet inte ens om jag har myom nu men det ska bli intressant att se sen på RUL.
Beklagar sorgen Kajsamupp! Jag förlorade själv min pappa för tio år sedan så jag vet hur tungt det är att förlora en förälder!
Jag är nu inne i vecka 21, imorgon går jag in i vecka 22 och sitter just nu i väntrummet hos barnmorskan och väntar på att få komma in på första "riktiga" besöket efter inskrivningen. Jag har ju varit här några gånger där emellan på provtagning då jag har låg ämnesomsättning, men som sagt var, detta blir första "riktiga" besöket.
För mig och magen går det annars bra. Illamåendet har lättat betydligt och jag tar bara Lergigan vid behov. Jag kräks inte heller så ofta, oftast enbart på morgonen, inland någon mer gång och vissa dagar inte alls. Så det är ju helt underbart!
Vi gjorde kub både nu och med dottern. Hade det blivit låga siffror skulle vi troligtvis inte gått vidare med prover, men däremot hade man kunnat förbereda sig mer mentalt på risken att barnet har något kromosomfel. Risken är ju rätt stor när man börjar bli äldre och ökar ju äldre man blir. Därför var det skönt att få veta att risken är betydligt mindre för dessa kromosomavvikelser på bebisen än om man bara hade kollat på min ålder
Välkommen föresten alla nya!
Lejoninna: Vissa landsting har att alla får göra KUB om de vill det. Många som gör KUB gör nog också det bara för att få ett ultraljud. Sedan så kan man även göra det privat. Vi gjorde det med dottern då jag inte hade passerat 35 år, men då, precis som nu så ville vi ändå göra det för att kunna förbereda oss mentalt om det hade varit så att risken för fel hade varit stor
Hej hopp! 36 år och väntar mitt tredje barn. Mina två tidigare kids är 8 och 19 år så det var ett tag sen sist :) Är nu i v 10 Jag vill göra ett kub test men vad är skillnaden på det och RUL test?
Just det där att man blir gravid när det knappast blivit någon sex vid ägglossning verkar vara rätt vanligt. Så var det för oss vid det två graviditeterna som slutade med missfall. Jag har funderat på om det helt enkelt är så att det uteblivna plusset de andra månaderna kan ha att göra med dels att mannens spermier inte hinner bli tillräckligt mogna och bra i kvalitet om man sexar för ofta, dels att miljön i kvinnan kanske inte är optimal för att spermierna ska hålla sig tillräckligt länge för att kunna befrukta kvinnan.
BF-lista
26 juni, Maramina
1 Augusti, Sessan78
14 September, Lina 7710
3 Oktober, Irmeline
28 Oktober, Tusa