Inlägg från: kajsamupp |Visa alla inlägg
  • kajsamupp

Gravidtråd för oss som är över 35

Irmeline: Härligt att det börjar hända saker. Jag var på inskrivning för en vecka sedan och har vul i samband med KUB/NUPP i början på mars först. Vilken vecka är du i? Jag är på 9+5 ungefär och vill också gärna få bekräftat att det är något där inne..

Vet itne om vi har någon lista på bf, vilka vi är och annat intressant? Tror inte det. Men det skulle ju vara skoj att ha, jag själv har svårt att hålla i minnet vem alla är och annat som berättas..

Igår begravde vi min pappa. Usch, det var jobbigt. Min 4-åring hade ritat en teckning med hjärtan och skrivit Hej då, morfar, och den fick hon lägga på kistan tillsammans med blommorna.

• kajsamupp

Jag har kört mysbyxor, tights och kjol sista veckan när jag varit ledig men det funkar inte på jobbet imorgon. Funderar allvarligt på att ta fram mina gamla gravidbyxor från förra gången, tänk så skönt att få släppa ut magen på grönbete. Avskyr att ha åtsittande kläder just nu och allt tryck på magen känns helt fel.

Går in i v 11 imorgon, kan tiden gå lite snabbare tack?

• kajsamupp

Plopp: Skönt att liten mådde bra! Hoppas nu att moderkakan flyttar sig uppåt så du får slappna av även framöver.

• kajsamupp

MinM- Härligt att det såg fint ut!

Tusa- Grattis till plusset och den spännande tid ni har framför er. Och roligt att du liksom jag är IVFare. Vi fick en dotter för 4,5 år sedan via IVF och hade turen att lyckas på första försöket då, efter att ha försökt på egen hand i nästan två år utan resultat. Och nu, efter flera års försök igen och i princip med hoppet ute är det en rackare som kommer fram utan hjälp, vid 39 års ålder! Gissa om jag blev förvånad?

• kajsamupp

Irrationell och Lina: Grattis och välkommen hit!

Tusa och Irmelin: Ja, eller hur. Först ett IVF-mirakel och nu ett spontant och oväntat mirakel Det är tydligt att allt kan hända här i livet.

Plopp: Ja usch, du är dubbelt drabbad denna vecka. Det där illamåendet tar verkligen musten ur en. Är du hemma eller jobbar du? Jag klarar jobbet eftersom illamåendet är värst på kvällen, på dan klarar jag mig bara jag äter regelbundet och så. Men på kvällen är det konstant, går liksom inte över av att äta, vill bara ligga still och gömma mig och vakna v 13 eller så..

• kajsamupp

Oj, vilka historier vi alla har i bagaget.!

Vi har också kört med clearblue och kört på vare sig vi varit sugna eller ej bara för att det är dags. Inte riktigt min grej alls, måste jag säga. Men aldrig blev mensen ens lite sen, utan kom istället som väntat 1-2 dagar i förväg. Inte ens lite spänning har det blivit fast vi vet att vi prickat rätt. Så i november började jag prata om att det får räcka nu, antingen så skippar vi planerna på en till eller så måste vi köpa ett 3-pack IVF igen, för jag hade tappat tron på att det skulle ta spontant. Så i december, fredagen då det blev julledigt var det en rackare som äntligen hittade fram. Jag hade inte ens testat den gången utan visste att om jag följer min cykel så är äl under helgen. Men att den skulle ta, det trodde jag inte. Men genast när mensen inte kom som förväntat kände jag att det var något som inte stämde i kroppen, magen var uppblåst och allmänt knasig och efter några dagar vågade jag testa och då visste jag, eftersom jag aldrig tidigare varit sen. Började riktigt garva där inne på  toaletten för plusset kom starkt inom 3 sek, så jag hann inte ens springa ut till sambon för att vänta på svaret tillsammans.

• kajsamupp
    BF-lista
    26 juni, Maramina
    1 Augusti, Sessan78
    14 September, Lina 7710
    14 September, Kajsamupp
    3 Oktober, Irmeline
    28 Oktober, Tusa
  • kajsamupp

Lina7710- Vad roligt, då har vi samma bf-datum! Jag har också haft tankar på att jag inte blir förvånad om det är två.. Har haft mammabyxor en vecka för det är omöjligt att ens försöka få in i ens mina största vanliga byxor. Har KUB 3/3, du då, när har du VUL?

• kajsamupp

Lepardette: Jag vill inte heller veta kön, tycker det känns roligt att det blir en överraskning. Har också gått upp ca 6 kg, åtminstone på jobbets våg.. Viktuppgången brukar ju variera och du kanske går upp långsammare veckorna framöver? Jag gick upp långsammare när illamåendet gick över förra gången och jag orkade ut och röra på mig igen och hoppas på det nu med. Jag har inte kräkts annat än någon gång, däremot behövt småäta konstant för att häva illamåendet så viktuppgången känns väntad Om du är orolig över din viktuppgång och med tanke på din tidigare ätstörning, prata med din bm! Hon kan säkert vara bra att bolla med eller så kanske hon kan remittera dig vidare till någon som kan ta hand om dina funderingar?

• kajsamupp

Irmeline: Grattis och skönt att se liten.

Plopp: Skönt med bra resultat, härligt!

Lejoninnan: Jag har också mått hemskt illa ända tills nu, är i mitten av v 12 nu och det börjar klinga av. Orkade faktiskt ta en promenad från dagis till jobbet, något jag inte ens orkat tänka på innan.

Lina: Jag får VUL via NUPP-testet på måndag, annars hade jag inte fått det.

Jag lägger till DragonWoman och Lejoninna.

BF-lista
    21 Juni, InsaneJane
    26 juni, Maramina
    2 juli, Mallan74
    9 juli, Lindsey Egot the only one
    1 augusti, Sessan78
    6 september, Kroken
    10 september, Leppardette
    14 september, Lina 7710
    14 september, Kajsamupp
    30 september, DragonWoman
    3 oktober, Irmeline