Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Härligt, Knytet och Tusa!!

• PoL

Vilka härliga nyheter, Kaa

Insanejane, det låter verkligen inget vidare... Hoppas att det vänder snart! Och om det inte gör det, att tiden till fl bara flyger förbi för dig!

• PoL

Hihi här vart det lugnt under helgen

Håll gärna tummarna åt mig imorn då jag ska på samtal och undersökning inför mkp!!

• PoL

Tack tjejer, det gick jättebra! Var dönervös men blev lugn på en gång då läkaren tittade med ul o sa att det kommer gå bra att göra mkp på tors! Sen gjorde hon en tidig rul - kollade att hjärna, ryggrad, hjärta, etc såg bra ut samt att storleken var rätt på huvud o kropp jmft med varandra och grav veckan. Oj, vad lättad och lycklig jag blev

Så nu gäller det bara att mkp går bra med!!

• PoL

Plopp: mysigt med första bebisköpet, tycker ni gjorde helt rätt

Mjölkchoklad: grattis grattis till lyckat vul!!

Maramina: vilken fin bebismage

Här har jag idag invigt tjockisbyxorna mina vanliga kostymbyxor för jobbet stramade ont i midjan, såå skönt med rymliga byxor. Är hungrig typ jämnt. Kommer bli stor som ett hus. Den här gången med. Hahaha snyft

• PoL

Så. Nu är mkp gjort! Blev sådär känner jag ärligt talat. Efter ha suttit o väntat i en timme (jag var tidig o läkaren sen haha), säger läkaren som gör ul att det är osäkert om det går pga att placentan är i bakvägg o svår att nå... Jag blev ställd o frågade hur det kan komma sig med tanke på att läkaren i mån sa att det skulle gå galant! Fick till svar att just den läkaren inte brukar göra mkp o därför hade svårt att avgöra kanske ( grrrrrr!). En mer senior läkare tillkallades o de gjorde ett försök som gjorde rätt ont - det måste varit nån nerv där. Och läskigt! Sen var de osäkra på ifall de fått tillräckligt stort prov, men de tror det ska gå. Så nu idag har jag vilat, sååå skönt. Ska få provsvar inom en vecka!

Har hört olika om mf-risken förresten. Läkaren idag sa att om det sker, sker det inom ett dygn. Men så läste jag här på fl en tjej som oxå gjort mkp idag fast där de sagt att mf isf sker inom 2v? Skumt.

• PoL

Tack för pepp o tummar! Nu har det gått 1,5 dygn sen mkp o allt känns normalt. Skönt att läsa att mf risken vid mkp kan vara lägre ön alla andra risker under tidig graviditet!

Välkomna ni som är nya

Haha sitter i soffan o äter kaka o tittar på Jamie Olivers Laga god och nyttug middag på 15 min

Irmeline o Mjölkchoklad, jag tror själv att kroppen bestämmer vid en graviditet och att vissa av oss helt enkelt går upp en massa i vikt. Jag lever o äter ungefär som vanligt. Är vanligtvis inte överviktig men under båda tidigare graviditeter har jag gått upp ca 30 kg! Fast jag får stora barn och magen är riktigt rejäl, så min teori är att kroppen buffrar upp för att jag ska inte ska ramla av tung framvikt

• PoL
    Irmeline skrev 2014-03-21 21:30:40 följande:

Kub idag gick jättebra och vi fick lägsta möjliga risk! Glad!!

Yippee! Grattis
  • PoL

Knytet, vad otroligt skönt att allt är bra med bebis! Men vilken dag, din stackare... Vad gör man i ett sånt läge? Svårt att skaka av sig... Göra bara feel-goodsaker resten av dan kanske

Förra veckan var lite så för mig; mkp jag gjorde, sen fick en väninna utomkveds och fick åka in akut för operation, och så fick en annan väninna veta att hennes 4-åring har nån slags tumör i hjärnan. Ibland brister nästan hjärtat, eller hur? Men nånstans får man nog leta efter sätt att orka med och ha förtröstan

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35