Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Gravidtråd för oss som är över 35

Gick bra på vul idag, daterades rätt, tyder på flicka enligt läkaren. Om de är lite större än beräknat är det ofta kille. Vi får se ;)

• Irmeline

Ingen i tråden som är beräknad i vår? Verkar som om actionen i tråden kommer börja i juni :)

• Irmeline
    kajsamupp skrev 2014-03-11 22:01:53 följande:

Oj, vad här skrivs, skoj! Och välkommen till er nya.

Dragonwoman: Jag fick också börja m Niferex vid inskrivningen i typ v 9. Får gruva mig varje kväll för jag tycker det är så obehagligt att ta dem.

Emj: Låter som foglossning tycker jag. Fråga bm om tid till sjukgymnast, det finns mycket man kan göra själv för att minska besvären.

Själv tycker jag tiden går lite snabbare nu. Är vips i v 14. Tyckte illamåendet blev bättre ett tag men nu är det lite värre igen.

Åh jag längtar tills jag är i v14 och har kub avklarat. Går in i v. 12 på lördag. Kan liksom inte riktigt känna att jag är gravid och slappna av innan jag passerat v.12 och fått ok resultat på kub... Just nu är det limbo. JG kanske är gravid...
  • Irmeline
    Knytet skrev 2014-03-12 08:55:28 följande:
    Irmeline, samma här. Vill bara klara av KUB den 27 Mars. Min förra graviditet slutade i mf i vecka 13. Fick en infektion i livmodern och mf gick väldigt fort. Bebis levde när mf satte igång men sen gick det snabbt. Det var hemskt och det har satt sina spår i form av mkt större oro än tidigare graviditeter. Sååå hoppas resten av Mars går snabbt så vi snart kan låta oss glädjas
    Var och lämnade blod för KUB idag och de skulle sen skicka ut en remiss från sjukhuset om UL tid. Hoppas det blir snart. Tror jag kommer göra det samma vecka som du.
  • Irmeline

Grattis till Lyckade RUL och VUL Glad

Trodde jag skulle få NUPP-tid igår hos BM när jag lämnade blod, men inte då!
    Hon skickar blodprovet till sjukhuset som sedan skickar ut en remiss. Så ännu ingen aning om när det blir, tror på näst nästa vecka (tydligen mest optimalt att göra kring 12+2), men skulle gärna göra redan nästa vecka. Om tre veckor är det för sent, så innan dess blir det iaf!

• Irmeline
    PoL skrev 2014-03-16 20:34:26 följande:

Hihi här vart det lugnt under helgen smile2.gif

Håll gärna tummarna åt mig imorn då jag ska på samtal och undersökning inför mkp!!

Hur har det gått?
  • Irmeline
    Knytet skrev 2014-03-17 15:45:59 följande:

PoL, håller tummarna smile1.gif

Irmeline, hoppas du får tid för KUB mätningarna snart. Det borde bli ungefär samtidigt som mig då det är bäst i v 12+

Ja hoppas. Ska kolla brevlådan på direkten jag kommer hem!
  • Irmeline
    emjh skrev 2014-03-18 16:24:54 följande:
    Grattis alla! Så skönt att ha sett sin lilla skatt.

Jag bokade RUL idag och behöver bara vänta till 28 april, jag var helt inställd på att få komma tidigast i mitten på maj så jag måste ha räknat fel. Glad Jag har inte varit helt skärpt på sistone, skyller på mastodonthuvudvärken jag har varje dag... 

Hittills går jag bara ner i vikt, varje dag visar vågen lite mindre. Beror nog på att jag mått så illa hittills. 
    Känns hur som helst skönt att de första 12 veckorna är över. 
    När är du beräknad? Jag är beräknad 3 oktober och får RUL 13 maj, känns sent.
  • Irmeline

Fick min remiss till KUB igår, de ville jag skulle vänta 2v till jag är 13+5, vägrar!! 13+6 är ju sista dagen man kan se nåt (och optimal är kring 12 v) så kändes inte kul. Ringde dem och bad om att få byta, men pga BM-brist (jättemånga har slutat nyligen) så fanns det jättefå tider. De hade dock en tid obokad de närmsta 2v, redan på fredag. Tackar och tar emot!! Cool

Jag gör alltså äntligen KUB på fredag. Efter det så ska vi gå ut med graviditeten och jag kommer känna mig mycket lugnare om allt ser bra ut och verkligen tro på bebis på riktigt. Behöver alltså bara dölja det på jobbet i några dagar till, vilket är bra, för det börjar bli svårt. Större tidigare denna gång, har redan mammabyxor i v.12.
    Så på fredag ska vi fira (hoppas jag). KUB avklarat och 12 fulla veckor avklarat! Glad

• Irmeline
    Knytet skrev 2014-03-19 11:16:31 följande:
    Mjölkchoklad, grattis till lyckat vul

Maramina, fin mage !!!!

Irmeline, vilket konstigt ställe, optimalt är ju att göra kub i v 12+ och man vill ju ha det gjort när det är bäst för att få resultaten så sannolika som möjligt. Bra att du fick en tid på fredag. Lycka till
    Uppsala... 30 BM har sagt upp sig pga att de inte får högre lön. De har ingen personal. Orolig hur det blir när jag ska föda, får räkna med att åka till stockholm eller så. Föder gärna på SÖS igen Glad
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35