Gravidtråd för oss som är över 35
Gick bra på vul idag, daterades rätt, tyder på flicka enligt läkaren. Om de är lite större än beräknat är det ofta kille. Vi får se ;)
Gick bra på vul idag, daterades rätt, tyder på flicka enligt läkaren. Om de är lite större än beräknat är det ofta kille. Vi får se ;)
Ingen i tråden som är beräknad i vår? Verkar som om actionen i tråden kommer börja i juni :)
Oj, vad här skrivs, skoj! Och välkommen till er nya.
Dragonwoman: Jag fick också börja m Niferex vid inskrivningen i typ v 9. Får gruva mig varje kväll för jag tycker det är så obehagligt att ta dem.
Emj: Låter som foglossning tycker jag. Fråga bm om tid till sjukgymnast, det finns mycket man kan göra själv för att minska besvären.
Själv tycker jag tiden går lite snabbare nu. Är vips i v 14. Tyckte illamåendet blev bättre ett tag men nu är det lite värre igen.
Grattis till Lyckade RUL och VUL
Trodde jag skulle få NUPP-tid igår hos BM när jag lämnade blod, men inte då!
Hon skickar blodprovet till sjukhuset som sedan skickar ut en remiss. Så ännu ingen aning om när det blir, tror på näst nästa vecka (tydligen mest optimalt att göra kring 12+2), men skulle gärna göra redan nästa vecka. Om tre veckor är det för sent, så innan dess blir det iaf!
Hihi här vart det lugnt under helgen
Håll gärna tummarna åt mig imorn då jag ska på samtal och undersökning inför mkp!!
PoL, håller tummarna
Irmeline, hoppas du får tid för KUB mätningarna snart. Det borde bli ungefär samtidigt som mig då det är bäst i v 12+
Fick min remiss till KUB igår, de ville jag skulle vänta 2v till jag är 13+5, vägrar!! 13+6 är ju sista dagen man kan se nåt (och optimal är kring 12 v) så kändes inte kul. Ringde dem och bad om att få byta, men pga BM-brist (jättemånga har slutat nyligen) så fanns det jättefå tider. De hade dock en tid obokad de närmsta 2v, redan på fredag. Tackar och tar emot!!
Jag gör alltså äntligen KUB på fredag. Efter det så ska vi gå ut med graviditeten och jag kommer känna mig mycket lugnare om allt ser bra ut och verkligen tro på bebis på riktigt. Behöver alltså bara dölja det på jobbet i några dagar till, vilket är bra, för det börjar bli svårt. Större tidigare denna gång, har redan mammabyxor i v.12.
Så på fredag ska vi fira (hoppas jag). KUB avklarat och 12 fulla veckor avklarat!