Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Singoalla78 skrev 2014-03-25 12:32:01 följande:

Det som inte fick lov att hända har hänt...min lille bebis (Novaliee) i magen valde att lämna oss, idag på ultraljudet så såg man hennes lille näsa, små ben å armar..en söt liten näsa, en perfekt bebis...men livlös....hon har dött, så nu blir det operation på tors, tack alla för omtanke...<3

Jag lämnar självklart tråden med många tårar här å önskar er alla andra lycka till...
    jag var i v 13...trodde jag var säker, men hon lämnade oss för 4 dagar sedan...

Åh, vad otroligt ledsamt beklagar er sorg!
  • PoL

Kaa: tufft när så mycket kommer på en gång hoppas att du och din dotter kan trösta varandra i sorgen, det är ju verkligen så avgörande att ha bra stöd!

Dragonwoman: lycka till idag!

• PoL

Knytet: lycka till imorgon!

Lindsey: jag beklagar sorgen, gör ont i hjärtat att du miste ditt barn så...!

Eget: börjar bli jobbigt med att alla kläder sitter åt för hårt!! Har gått över till tjockisbyxor men just nu känns de inte bra på, bhn sitter så trångt att det är jobbigt med. Väntar otåligt på mkp besked denna vecka! Sen ska jag nog våga berätta för omgivningen och gå över till bättre gravidkläder! Igår kommenterade min 7-åring att min mage är stor o undrade varför, som tur är köpte hon det jag sa om att jag ätit för mycket går in i v14 på fredag...!

Lite bekymrad över hur det ska gå med foglossningen som känns mer och mer. Redan såpass att jag får svårt att röra mig på kvällen pga smärta efter dagens vardagliga rörelser. Ska nog kontakta vårdcentralen inom ett par v och höra om jag kan låna kryckor.

• PoL
    Knytet skrev 2014-03-27 12:48:34 följande:

YES, kub gick bra, fick resultat som en 32 åring haha (e precis 39) smile1.gif . Plutten sov till en början men väcktes när vi lyssna på hjärtljudet, då blev det heybaberiba. Är så glad o lättad.

RUL inbokat till 9 Maj smile1.gif

Vilken lättnad, härligt
  • PoL

Myc: grattis och välkommen!

Emjh: bra tips att filma vid Rul, hoppas ni får ny tid snart!

Eget: ååååååhhhh har haft glädjedans här (fast i smyg på toan ) - fick besked att mkp visade på normala värden!!! Snart berättar jag för barnen o omvärlden, ska bli skönt att slippa hålla inne magen jämnt

Rul 5/5

• PoL

Tack Knytet! Jag kommer inte kolla könet - av alla överraskningar man kan få vid fl är detta ändå det roligaste men jag TROR det är en tjej, om jag ska gissa... Då har jag en tjej på 7, en kille på 2 och så lillplutt!

Insanejane, förstår hur jobbigt läget måste kännas. Hoppas ni kan hålla det under kontroll.

• PoL

Sessan, vad tungt besked att hantera... Liksom Knytet har jag med erfarenhet av cancer inom familjen. Man brukar väl säga att det finns ett par faser man går igenom då: chock, förnekelse, ilska och acceptans (tror jag det var). Speciellt svårt innan man vet exakt vilken sort och läget! Men idag har cancerforskning och behandling kommit riktigt långt! Håller tummarna hårt!

Ps och tack

• PoL
    MjölkChoklad skrev 2014-03-29 16:05:24 följande:

Fått kallelse till KUB - 23 april. Evigheters väntan smile5.gif Står på kallelsen att man inte får fota eller filma...

Skönt att ha det inbokat men snålt att ni inte får fota! Och tack
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35