Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Insanejane: du ser jättefin ut!

• PoL

Dragonwoman: härlig bild

Lagombutwhy: håller tummarna hårt att allt är bra!

• PoL

Irmeline och Plopp: tänker på er och håller tummarna riktigt hårt att det ska gå bra!!!

• PoL
    plopp76 skrev 2014-04-07 14:36:11 följande:

Hej alla!

Nu hemkommer ingen från sjukhuset. Undersökning och ett snabbt UL för att kolla mängden fostervatten. Det såg fint ut med vattnet, det är inte det som läcker iallafall. De rikliga flytningarna är tydligen en ordentli infektion i underlivet, det är ju i sig inte så bra. Men det går att medicinera bort med vagitorier.

Fick ta blodtryck och lämna blodprov oxå. Trycket var bra, svaret på blodprovernakommer med posten OM det inte skulle vara nåt helknas då ringer läkaren upp.

Läkaren sa att graviditeten såg fin ut, bebben rörde sig och vinkade till oss :)

JISSES så rädd jag var! Efter samtalet med BM i morse var jag helt färdig. Hon sa lite försiktigt att jag inte skulle ge upp och inte vara för orolig, men om det var tidig vattenavgång så var prognosen inget vidare bra.

Nu är jag lugn, jag frågade om vi skulle på på RUL:et imorgon trots feber och det tyckte hon att vi skulle. Så nu ser vi fram emot det och släpper stenen från hjärtat för denna gång. GUD så kroppen skräms ibland!

Kram och tack för allt pepp!

Puh!! Tårar i ögonen. Vilken lättnad, så glad för er skull!!!
  • PoL

Sessan, vilken dramatik! Hoppas det lugnar sig!

Irmeline, håller ff tummarna för dig!

Eget: puuuuhhhh, var hos läkaren imorse o hjärtat slog så fint! Tydligen berodde blödningen dels på mkp och dels på att jag fick bära minstingen för mycket då han var sjuk - 17 kg och 3 trappor upp är ingen bra kombination

Iaf så blir det återbesök om en mån för att se om moderkakan ff täcker för öppningen nedåt.

Lättad och glad

• PoL

Plopp: Åh, vad olyckligt!! Tur att du är i goda händer! Håller tummar o tår riktigt hårt!

Irmeline: vilken lättnad lite lustigt att vi går så hand i hand på flera områden hihi.

Mjölkchoklad: tack

Kroken: grattis, vad mysigt att ni fick se bebisen (även om könet förblir en överraskning)

• PoL

Och tack Scarlett & kajsamupp

Förresten berättade jag nyheten för chefen imorse, såå nervöst men skönt att få berätta. Kvarstår gör bara typ alla andra

• PoL

Tack Knytet, lycka till på fredag

Irmeline, synd att planen inte funkade men nu vet de iaf hihi.

Plopp & Sessan: hoppas att det gått bra för er under dagen!

• PoL

Åh, Plopp, vad outhärdligt ledsamt att gå igenom en sån sak beklagar

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35