Inlägg från: emjh |Visa alla inlägg
  • emjh

Gravidtråd för oss som är över 35

kajsamupp skrev 2014-03-27 20:25:33 följande:
    En fråga till er som gått lite längre.. Har ni börjat känna något och när gjorde ni det i så fall? Jag inbillar mig att jag kanske känner något pickande långt ner i buken, är i v 15+3 idag. Men sen tänker jag att lika gärna kan vara tarmarna Med Kajsa kände jag första gången i v 18-19 har jag för mig, och då fladdrade det en fjäril där inne. Så känns det inte nu dock.
    Nu har jag ju bara i v14 men jag känner mitt lilla pyre ibland. 
    Samma sak med förra - kände första fladdret i v14 då med. Underbar känsla. 
  • emjh
    PoL skrev 2014-04-02 10:26:12 följande:
    Fick till min stora förtvivlan färgade flytningar igår som övergick till klarröda blödningar imorse tack och lov fick jag snabbt tid hos min bm så för en timme sen fick jag höra starka, fina hjärtljud!! Sen är nog inte faran över, men just nu lever liten ff!
    Åh fy, håller tummar & tår att det fortsätter gå bra. Kram!
  • emjh
    Insanejane77 skrev 2014-04-02 11:14:30 följande:
    Förresten, igår var vi på akuten. 
    Fy så läskigt. Ta det superlugnt nu. Kram!
  • emjh

Jag är så himla glad och lättad! 

Idag började jag min överlämning på jobbet som ska ske i omgångar under (troligen) tre månader. Det kan även gå fortare. 

Jag är bara i femtonde veckan men vi tyckte alla att vi skulle ha bra framförhållning och det känns så himla skönt. Jag har varit rätt trött på mina arbetsuppgifter och så fort överlämningen är klar får jag göra annat fram till dess jag går på mammaledighet. 

Tjoho, ser verkligen fram emot detta. Nu kommer det inte kännas lika motigt att gå upp och komma iväg på morgonen. Håller på att ta mig ur en svacka som varat sedan i höstas, och egentligen längre ändå. Så skönt att känna glädjen och lusten till livet återvända. Lite mer energi också nu i andra trimestern. 

Haha, det vänder fort ibland, det var väl inte så länge sedan jag hade ett riktigt gnällinlägg. Glad

• emjh

Jag tycker själv min mage är stor (v 15+0 idag) men på jobbet säger de att det inte syns (jag berättade tidigt). 

Hittills har jag inte gått upp något i vikt utan snarare tvärtom. Inte mig emot. Jag ska försöka komma igång  med träning igen, har varit så trött att kvällsaktiviteter varit helt uteslutna men nu kanske det funkar. Behöver det för min rygg också, foglossningen blir värre men är iaf. hanterbar. 

Längtar som en tok nu till 29/4 och RUL. Här erbjuds vi inte KUB så det blir första gången vi får se vårt lilla knyte. 

Vad gäller shopping har vi det mesta. Jag har inte gjort mig av med någonting eftersom jag bara väntat på (dvs hett önskat) att få fler barn. Det enda är väl kläder. Jag har köpt en pyjamas och en liten mössa, men det är allt. 

9 arbetsdagar, sen är det påsk. Ska bli så skönt!!

• emjh
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-06 22:16:14 följande:
    Hur många är ni här som INTE har gjort KUB eller annan fosterdiagnostik.
    Jag har inte gjort det på mina fem första då det var extremt ovanligt att man erbjöd fosterdiagnostik på 90-talet och början av 2000-talet och när jag väntade femman var jag under 35 år så jag kände nu att jag inte ville göra det heller.
    Jag har ju inte gjort KUB eftersom vi inte ens erbjuds det, men har även tackat nej till fostervattenprov. Vill inte utsätta mig för risken eller för den delen veta om något är fel. 
  • emjh
    plopp76 skrev 2014-04-07 14:36:11 följande:

Hej alla!
    Läkaren sa att graviditeten såg fin ut, bebben rörde sig och vinkade till oss :)

Åh vad skönt, förstår att du blev helt slut av detta. 
  • emjh
    Irmeline skrev 2014-04-07 09:25:27 följande:
    Blä, hoppas allt går bra!

Ingen bra dag här heller, kom massa klarrött blod i toan i morse, ringde gynakuten och de sa att jag får komma in imorn först. Så nu är det bara att vänta och hoppas att den inte dött. V. 15 här. Rynkar på näsan
    Håller tummarna att allt ser fint ut!
  • emjh
    plopp76 skrev 2014-04-08 13:53:41 följande:
    Jag är inlagd. Sammandragningar sen i natt, vattenavgång i morse. Fått nåt som ska stoppa värkarna, antibiotika... Oddsen väldigt dåliga men bebis lever än iallafall. Vi hoppas att värkarna kan ge sig och att det bara är en reva eller nåt. Kanske det läker av sig själv då. Håll alla tummar ni har!

Håller hårt och hoppas att det går bra. Skönt att du är inlagd så att de har koll på dig. Kram!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35