Gravidtråd för oss som är över 35
Sessan78 skrev 2014-07-02 08:20:08 följande:
Oj, så sent!?! Ja, det är ju semestertider så väntetiderna är ju alltid längre nu. Hoppas verkligen inte att jag måste vänta så länge. Har ju tänkt för mig själv att om det skulle bli snitt så blir det ju minst en vecka tidigare i alla fall...kanske är bäst att tänka om så att man inte blir besviken om det inte blir så. Är så less nu...stor, tung och svårt att röra mig...längtar efter min bebis!
Gick allt bra med ditt snitt och dottern när hon satt som en fällkniv? Hur var hennes höfter?
Födde min dotter med snitt pga säte. Hon satt i "skräddarställning" och hade problem med ena höftleden så hon fick ligga i frejka-kudde i sex veckor...
Hon var perfekt! Inga problem med höfter eller annat! Mitt sena datum berodde på att jag först valt att föda vaginalt trots säte, men på ett sent ul upptäckte de att hon satt som en fällkniv, så då måste det ju bli snitt, vilket jag i efterhand tycker var rätt bra, fast jag var besviken då. Var ju så inställd på att få FÖDA BARN... Sonen föddes vaginalt och de var en häftig upplevelse förstås, men det är ju barnet som är huvudsaken, inte sättet hen kommer till världen på!