FruFA79 skrev 2014-04-04 09:58:07 följande:
När vi varit på köns-UL vecka 23 så köpte jag de första babyplaggen. Vi har sparat spjälsäng, Leander-vagga, BabyBjörn bärsele, Maxi Cosi-babyskydd och Bugaboo Cameleon från 2009 då vi fick vår son.
Vilka babyboxar beställde du? Bara beställt den från Babyproffsen. Dålig på att hitta några barn.
Jag hittade en länk till en blogg där det fanns lite samlat... ska se om jag hittar på den igen.
Jo här var den! Den länkar till lite olika :)
http://www.nattstad.se/vecca/gratis-gravidpaket-och-babyboxar-4114606Insanejane77 skrev 2014-04-04 10:41:50 följande:
Vi började handla efter RUL lite försiktigt. Vi fick reda på kön med 99% säkerhet båda gångerna. Men man kan ju aldrig garantera att allt ska gå bra, hur sent man än börjar köpa. Som för oss vid första graviditeten så dog ju vårt barn i v 37, en vecka innan planerat snitt. Ligger i viss risk att få samma tillstånd igen men ändå så handlar jag från samma tidpunkt och hoppas på det bästa. Det är allt man kan göra!
Förra gången beställde vi vagn och allt strax efter RUL och hämtade ut en vecka innan det hemska hände. Som tur är fick vi lämna tillbaka vagn och babyskydd igen. Den här gången har jag köpt en vagn igen men jag tänker inte hämta ut något förrän vi vet att alla mår bra.
99,99% av gångerna går allt bra ju :)
Nej det är ju så, man vet ju aldrig om allt går bra. Vi resonerar som så att vi utgår från att det kommer gå bra och vill njuta av den här tiden av förberedelse också :) Efter RUL på tisdag hoppas jag att vi vet könet. Men vi kommer inte köpa speciellt mycket kläder av en sort utan försöka vara ganska neutrala ändå. Både för säkerhets skull och för att vi inte riktigt gillar just de riktigt tjejiga kläderna eller de riktigt pojk-iga kläderna :)
Vi gillar starka färger och där kan man ju välja nästan vilka som helst, det går att ha lite vad som tycker vi.