Insanejane77 skrev 2014-04-10 21:34:41 följande:
Idag har jag varit på sjukhuset för kontroll av urin, blodtryck, levervärden och tillväxt-ul samt lite samtal om diabetes. Jag har ju redan fått högt blodtryck som jag medicineras mot och graviddiabetes, men idag så hade jag plötsligt protein i urinen och mina toxprover visar att levervärderna är något förhöjda. Jag fick ingen diagnos än men det ser ju ut som lätt havandeskapsförgiftning i nuläget. Jag visste att jag antagligen skulle få det men trodde inte att det skulle bli så här tidigt utan senare än förra gången (då debuterade det i v 32) men tack vare att jag redan var så beredd på det så är jag inte så chockad eller rädd som jag hade varit annars. Så nu vill dom att jag går 2 ggr i veckan och kollar allting och flöden. Det gör jag ju så klart, så kan dom hålla koll på toxproverna och så kan vi se hur snabbt det utvecklas. Jag är bara 29+4 än men hoppas verkligen att jag når minst v 32+0 innan något måste ske! Har jag tur utvecklas det långsamt och det är lättare att hålla koll. Vi pratade att om det fortsätter i den här stilen att jag skulle bli inlagd senare, men som sagt så hoppas jag att det dröjer innan det behövs. Lillan verkar må bra än så länge iaf! Det är viktigast. Förra gången för två veckor sedan så fick dom mätningen till att hon låg 12 % över snittet och idag fick dom det till att hon låg 10 % UNDER snittet... Det fick komma en annan sonograf och kolla till slut. Den första som mätte var den som mätte 12+ och hon var så himla virrig och sa fel saker som att barnet inte låg med huvudet neråt och att man inte alls behövde ta några prover osv. Det är verkligen ett case av ju fler kockar ju sämre soppa på vår spec-mvc här i örebro. Nu vet vi alltså inte om bebis är stor eller liten och vi ska mäta det igen om två veckor, först då kan man veta mer säkert. Det känns som om det börjar bli dags att packa en bb-väska bara utifall om att något händer plötsligt... Jag hoppas att det här slipper bli en aprilbebis och att hon kan få bli majbebis åtminstone! Otäckt.
Hoppas, hoppas att lillan stannar några veckor till!!! Och hoppas värdena inte förvärras eller att det åtminstone går långsamt! Skönt att bebis mår bra iallafall