MjölkChoklad skrev 2014-04-02 16:48:48 följande:
Fy, vad läskigt!!! Skönt att det gick bra!!!
emjh skrev 2014-04-02 18:58:50 följande:
Fy så läskigt. Ta det superlugnt nu. Kram!
Knytet skrev 2014-04-02 19:06:02 följande:
Insanejane, usch vad otäckt, tur du åkte in. Har du haft så förrut ? Ta hand om dig o ta det lugnt nu.
PoL, bra du fick kollat så snabbt så du kunde känna dig lite lugn. Jag har ju haft mer eller mindre konstanta blödningar sen den 28 jan nu o bebismpr fint. Men visst blir man orolig ändå. Fick en lite större igår igen med klumpar o allt. Lyssnade direkt med min doppler o på bara 2 sek hörde jag bebis

. Tror inte jag pallat denna graviditet utan min doppler. Hoppas du slipper fler blödningar !!
Här hemma är inget kul just nu. Flrra måndagen var bi ju på akuten både ned mig o sen sonen. Han hade inflamation i förhuden. Detmindre roliga va att det var ett jävla pucko till farsa där med sin kräksjuka ettåring o lät henne krypa runt i väntrummet en timma innan de blev inskrivna. Hur e man funtad ? Så i torsdags morse bröt det ut. Kaskadspyor o vattendiareer i sex dafar på raken. Mannen var på mässa i danmark o jag hade knappt hämtag mig från min stora blödning. På femte dan blev jag smittad o nu ligger även mannen. Det är e. Sjukstuga här o det känns som det aldrig tar slut. Sonen e frisk nu iaf o hac e minst sjuk så får ta det mesta. Känner att jag snart inte pallar mer... konstigt jag aldrig blir av med blödningarna. Sorry för ett neggoinlägg. Jo en skitgrej till har hänt, min svärmor har troligtvis fått bröstcancer som spridit sig till lungorna. Dom ska ta biopsi på tumörerna imorgonbitti. Bara att hoppas på det bästa (ledsen)
kajsamupp skrev 2014-04-02 20:39:05 följande:
Eländes elände här i gruppen
Usch vad otäckt med ett hjärta som rusar på både dig och bebis, Insane. Men hur förklarar de din feber, hör det ihop med takykardi?
PoL: Skönt att bebis mår bra ändå trots blödning.
Knytet: Känns som om mycket jobbigt händer just nu för dig! Hoppas ni hämtar er från magsjukan snart och att din svärmor får positiva besked.
emj: Visst börjar det kännas bättre nu, i andra trimestern! Skönt att det blir bättre på jobbfronten.
Jag mår också mycket bättre efter tre månader med sorg, illamåendet från helvetet och trötthet. Men nu, efter 16 hela veckor, är illamåendet så gott som borta och tröttheten blev mindre när ljuset och våren kom. Nu orkar och vill jag promenera till jobbet i vårvädret och vara ute en stund efter hämtning från dagis. Sån skillnad sen våren och ljuset och värmen kom.
Imorgon ska jag till bm och kolla hjärtljuden för första gången. Hade tänkt ta med dottern, efter uppmuntran från bm, men känner mig lite för osäker för att våga göra det. Tänk om det trots allt inte finns någon levande bebis kvar? Jag vet att chansen är liten för att det ska inträffa, men det har hänt förr och det vore förödande att ha dottern där då.. Så jag väntar nog med att ta med henne tills jag känner sparkarna och är säker..
På fredag har vi urnsättning för pappa, ett sista adjö liksom. Vi väger upp det jobbiga med att ta en stor omväg förbi Falun på vägen hem för att gå på visning på en villa.
Ja det var riktigt otäckt när jag fick reda på att lillans hjärta rusade så :S Nu verkar det hänga ihop med att jag är sjuk med feber då men annars har jag haft lite problem med att hjärtat rusar och pulsen är hög och det har dom då tillskrivit att en del kan få så av att vara gravida, det är hormonerna som gör det. Men det känns som om min kropp verkligen inte vill att jag ska vara gravid och den hanterar det inte så bra att ha en inneboende. Det har jag märkt på det här med pulsen, huvudvärken, utmattningen, blodtrycket och nu diabetesen på det. Det är som om min bebis tar all kraft ifrån mig och jag orkar ingenting längre typ. Men det är inte så länge kvar, max 9 veckor så det är bara att stå ut! Ska bli så skönt när hon är här! <3
Tack för supporten