Inlägg från: Kaa76 |Visa alla inlägg
  • Kaa76

Gravidtråd för oss som är över 35

plopp76 skrev 2014-02-17 09:56:57 följande:

Tack, ska kika lite där och se om det kan vara nåt.

Nu väntar jag dock några dagar tror jag...
    Jag sitter och väntar på att min BM ska ringa mig. Hade rätt ont igår och blödde ganska mycket. Det har fortsatt blöda lite inatt och nu kommer det smått med blod hela tiden. Känns inte bra alls. Gynakuten ville inte kolla på mig igår kväll utan sa att jag skulle ringa min BM idag.

Så nu hoppas jag att det är en normal blödning... och att jag får komma in på en snabb koll så man bara kan förbereda sig på det värsta eller få lugnande besked.
    Men usch och fy :( Håller tummar och tår för att det inte är någon fara! Och gud vad dåligt av Gynakuten är ju just sådant de är tillför!  Hoppas innerligt att det är en ofarlig blödning du drabbats av. 
  • Kaa76
    plopp76 skrev 2014-02-17 21:59:18 följande:
    Gynakuten tyckte jag blödde för lite och hade för lite ont :/ Aja, jag har ju en tid hos min BM imorgon. Det var lite lugnare under dagen, men nu på kvällen kommer mer färskt blod igen. Så det ska bli skönt hur som helst att få kolla upp det imorgon.

Orolig och helt slut är jag.
    Blä, borde ju räcka med att man blöder och har ont överhuvudtaget,är otroligt psykiskt påfrestande att gå och vänta :(  Jag hoppas innerligt att det slutar att blöda och att allt ser bra ut i morgon. Förstår att du är helt slut nu *kram*
  • Kaa76
    plopp76 skrev 2014-02-18 10:07:52 följande:
    Det gick bra idag :) Den lilla for runt och levde om där inne. Dom gjorde undersökning och konstaterade att moderkakan ligger vid mynningen till livmodern och därav blödningen. Hon såg att det låg klumpar i livmoderhalsen, dom kommer att komma ut under ett par dagar troligtvis så jag ska inte bli rädd. Hon sa att allat annat såg fint ut. Hjärtat slog och det viftades på som sjutton :) Klumparna är rester av en blödning så det kommer att komma ut så småningom.

Har ett återbesök om två veckor, läkaren ville se så klumparna försvinner och att moderkakan växer med livmodern uppåt som den ska. Hon sa att jag inte ska vara orolig utan ta det lugnt ett par dagar och bara prioritera mig själv.

SÅ lättad! Och ändå har jag ju läst om just detta... men man stressar ju igång ändå. Usch vilken pärs nu senaste dygnen. Men nu ska jag bara kolla OS, lyssna ljudbok och njuta av att ha sett den lilla plutten där inne!
    Men åh vad skönt! Det där med klumpar känner jag igen, har blivit så för mig efter varje större blödning, + blodblandade flytingar och sedan bruna i flera dagar efter, inte så kul, men vet man varför så behöver man i alla fall inte bli rädd :) 
  • Kaa76
    plopp76 skrev 2014-02-18 16:46:54 följande:
    Nej precis.Har tänkt på just dig under de här dagarna och intalat mig själv att det kan ju gå bra oxå :)
    :) ja, det kan ju det. Och nu har jag inte blött på flera veckor! Hoppas vi båda slipper mer sådant nu. 
  • Kaa76
    MinM skrev 2014-02-19 09:37:08 följande:
    Om nån timme är det dax för RUL!!
    Ska bli så spännande att se lill*n igen, och få veta könet ;)
    Vad spännande, hur gick det?
  • Kaa76
    Leppardette skrev 2014-02-25 01:52:26 följande:

Plopp (och några till) - Vad "skönt" att höra att ni också har lagt på er. Jag är i vecka 12 och har gått upp sex kilo. :-/ Eftersom jag har ätstörningar i bagaget får jag lite lätt panik.

Läser om dem som är i vecka 19-21 och gått upp noll eller ett kilo, och undrar hur det är möjligt...!

Lämnat blodprov för KUB förra veckan och på torsdag är det dags för UL...! Eftersom det sammanfaller nästan på dagen med att jag går in i vecka 13, tänker jag andas ut lite grann då.

En liten undran, alla verkar vilja veta kön, är det så? Jag tänker att det är halva "nöjet" när man ligger där och krystar, att man inte vet vad som kommer ut.  Hur tänker ni andra?

Jag är nu i vecka 16 (15+5) och väger tre kilo mindre än vid inskrivning, fyra från jag blev gravid. Är stor och rund från början så det gör inget direkt. Brukar bli väldigt svullen mot slutet (är mitt fjärde barn detta) så jag förväntar mgi att det blir en hel del kilo vatten då :)

Jag vill veta så mycket jag kan om barnet! Det hjälper mig att knyta an, när min yngsta dotter dog vid förlossningen var det mycket värt allt det jag redan visste om henne. Hade jag kunnat få veta special intressen, favorit rätt och ögonfärg hade jag velat veta det med  Men nu är ju just kön i stort sätt det man kan ta reda på innan och då vill jag så klart veta det
  • Kaa76
    zizuna skrev 2014-03-01 18:36:07 följande:
    Våran son kom 05.09 idag på 39+0
    3485g 50cm
    Åkte in 22.00 va då öppen 4cm dem tog hinnorna kl 23.50. Kl 4 va jag öppen 7cm och efter ca 10 rejäla värkar krystar så kom han :)
    Grattis! Vad underbart!
  • Kaa76

Inser att jag glömt välkomna alla nya! vad kul att vi blir fler och fler i tråden!
    Och ett extra välkommen till PoL, vad härligt att få se dig här!Glad{#emotions_dlg.flower}

• Kaa76
    Insanejane77 skrev 2014-03-06 14:29:11 följande:

Idag i v 25 har jag varit inne på kontroll på sjukhuset. Jag har inte mått så jädrans bra av och till, huvudvärk som inte är av denna värld, galen puls och hjärtklappning och varit jättetrött och flåsig och har mått bäst när jag fått vila. Har varit och kollat mitt blodtryck flera gånger hos min BM och det har varit gränsfall till högt på 140/60 men idag så låg jag på 160/70. Min läkare skrev ut blodtrycksmedicin åt mig så jag hoppas att det kommer kännas bättre snart. Jag har känt på mig att det var något ett tag nu och även om det är tråkigt att ha högt BT redan så känns det skönt att få bekräftat att man inte bara inbillat sig iaf. 
    Jag fick göra ett tillväxtultraljud och kolla på mitt lilla gryn också (för att min förra var så himla stor) och hon vägde 720 g och levde loppan där inne och sparkade på mina revben Solig Fick ännu en gång bekräftat att det ju är en liten tjej vilket känns skönt så slipper stackars kalle bära alla de klänningar jag köpt de första månaderna haha!

So far so good!

Någon mer som har blodtrycksbesvär? 

Jobbigt med blodtrycket, men skönt att det ändå var som du trodde (värsta som finns är när man känner att något är fel och de inte hittar något...)  
    Vad skönt att allt såg bra ut med den lilla också

Jag har haft preekpampsi med ett av mina barn men problem åt andra hållet med de andra, så även denna gång. Är i v.18 nu och så fort jag rör mig blir jag yr, är jobbigt att ställa mig upp osv.  just för att det känns som om jag kommer att svimma. 
  • Kaa76
    PoL skrev 2014-03-06 10:28:39 följande:
    Själv jobbar jag på att få mkp i en närliggande kommun då man här endast ger det till högriskgrupper. Hoppashoppas... V10 (9+6) idag. Nu går plötsligt tiden långsamt?!
    Hoppas du får lov att göra det! Konstigt att reglerna skall vara så olika från ställe till ställe, men det verkar gälla det mesta inom mödravård.

Tycker tiden går jätte fort igen, efter att ha stått still ett bra tag. 
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35