Gravidtråd för oss som är över 35
Tack, ska kika lite där och se om det kan vara nåt.
Nu väntar jag dock några dagar tror jag...
Plopp (och några till) - Vad "skönt" att höra att ni också har lagt på er. Jag är i vecka 12 och har gått upp sex kilo. :-/ Eftersom jag har ätstörningar i bagaget får jag lite lätt panik.
Läser om dem som är i vecka 19-21 och gått upp noll eller ett kilo, och undrar hur det är möjligt...!
Lämnat blodprov för KUB förra veckan och på torsdag är det dags för UL...! Eftersom det sammanfaller nästan på dagen med att jag går in i vecka 13, tänker jag andas ut lite grann då.
En liten undran, alla verkar vilja veta kön, är det så? Jag tänker att det är halva "nöjet" när man ligger där och krystar, att man inte vet vad som kommer ut. Hur tänker ni andra?
Inser att jag glömt välkomna alla nya! vad kul att vi blir fler och fler i tråden!
Och ett extra välkommen till PoL, vad härligt att få se dig här!
Idag i v 25 har jag varit inne på kontroll på sjukhuset. Jag har inte mått så jädrans bra av och till, huvudvärk som inte är av denna värld, galen puls och hjärtklappning och varit jättetrött och flåsig och har mått bäst när jag fått vila. Har varit och kollat mitt blodtryck flera gånger hos min BM och det har varit gränsfall till högt på 140/60 men idag så låg jag på 160/70. Min läkare skrev ut blodtrycksmedicin åt mig så jag hoppas att det kommer kännas bättre snart. Jag har känt på mig att det var något ett tag nu och även om det är tråkigt att ha högt BT redan så känns det skönt att få bekräftat att man inte bara inbillat sig iaf.
Jag fick göra ett tillväxtultraljud och kolla på mitt lilla gryn också (för att min förra var så himla stor) och hon vägde 720 g och levde loppan där inne och sparkade på mina revben Fick ännu en gång bekräftat att det ju är en liten tjej vilket känns skönt så slipper stackars kalle bära alla de klänningar jag köpt de första månaderna haha!
So far so good!
Någon mer som har blodtrycksbesvär?