Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

111 skrev 2014-04-18 13:17:58 följande:

Hej! Har följt denna tråd ett tag, men hoppar in nu. Är i vecka 26 och väntar mitt fjärde barn, en flicka. Jag förlorade en flicka i vecka 38 för drygt 15 månader sedan. Så denna graviditet är orolig. Går på spec.mvc med täta BM-besök och många ultraljud och läkarbesök.

Välkommen! Beklagar det du råkat ut för, förstår verkligen att du behöver ha extra koll för trygghetens skull! Går det bra om jag frågar vad som hände?

Hur gammal är du förrresten? Jag är 40 och väntar tredje barnet
  • PoL
    Irmeline skrev 2014-04-19 23:27:52 följande:

V 17 är här, wee ho!

Glad påsk tjejer!! :)

Woop woop!!

Glad påsk
  • PoL
    111 skrev 2014-04-21 09:56:12 följande:

Insanejane77 skrev 2014-04-19 23:42:15 följande:Beklagar innerligt din förlust! Vet hur det är då jag själv förlorade en dotter i v 37 fast för drygt 2 år sedan. Jag upplever precis samma som dig, att den här graviditeten är väldigt orolig och dramatisk och det är ett fasligt spring på sjukhuset med många ultraljud osv. Men nu måste det gå vägen för oss här! nu SKA det gå!  Min dotter dog i magen för att jag fick havandeskapsförgiftning och HELLP-syndrom som blev odiagnosticerat. Vad hände i ditt fall? Jag går in i v 32 i morgon, hjälp vad tiden går fort!

Tack. Beklagar även din förlust Insanejane77. Jag är snart 41 år. Min lilla tjej fick navelsträngen runt halsen och ströp sig själv. Märkte minskade fosterrörelser i 37+1 och födde henne 37+2. Tyvärr blev det komplikationer efteråt med stor blödning på 5 liter som ledde till operation och intensivvård m.m. Vill bara så fort som möjligt ta mig igenom denna graviditet.
    Åh vad ledsamt det ska vara rätt vanligt att navelsträngen ligger runt halsen men oftast går det bra. Detta säger jag enbart för att ingen ska bli rädd 'i onödan'. När min yngste föddes blev det bråttom mot slutet av fl, hjärtljuden gick ner. De forcerade värkarna och ut kom han fort, fort - med navelsträngen ett varv runt halsen. Efter en vecka på bb var både han o jag återställda o fick åka hem

Jag jobbar själv på att slappna av o njuta av graviditeten - iaf efter Rul om knappt två v ska jag slappna av
  • PoL
    MjölkChoklad skrev 2014-04-21 11:20:33 följande:

12+0 idag, så en milstolpe passerad. Hej vecka 13 och andra trimestern smile2.gif Berättat för våra barn och närmsta familjen nu i helgen. Magen går liksom inte riktigt att gömma längre... KUB på onsdag - nervöst!!!! Ha en fin annandag påsk!

Wiiee vad härligt!! ha en fin annandag påsk du med!
  • PoL

Nyfiken fråga tjejer, är det nån som bor i Göteborg med omnejd?

• PoL

Myc: härligt!

Knytet: kul och japp, huvudvärk dagligen sen nån vecka. Har dock börjat ta järntillskott så det bör vända snart. Jag har i vanliga fall bra värden (134-144) som mäts när jag lämnar blod, men när jag är gravid dyker det. Och det känns. Har du kollat om det kan vara det?

• PoL
    Maramina skrev 2014-04-21 21:12:03 följande:
    Jag bor i Göteborgsområdet om än inte i Göteborg utan en av grannkommunerna med riktnummer 031 smile1.gif
    Vad roligt
  • PoL
    emjh skrev 2014-04-21 21:42:14 följande:

Hoppas alla haft en skön påsk! 

Jag har (för första gången någonsin?) gått ned i vikt under påsken. 
    Totalt sett väger jag lite mindre nu än när jag blev gravid. V. 17+1 idag. 

Misstänker att en del av mitt illamående kan vara hunger men det blir ju lite av en ond cirkel när man sällan är sugen på något. 

Men förutom att illamåendet hänger kvar litegrann mår jag kalas. Magen börjar synas och bebisen hoppar runt därinne. Igår provade jag ficklampetricket och gav effekt direkt. Min man tycker jag är taskig men det är skönt att känna att den lever därinne. Glad

Härligt att slippa bli elefantstor även om du nog gärna sluppit illamåendet

Bra tips, det ska jag testa!!
  • PoL

Knytet, hoppas huvudvärken släpper snart!

Välkommen till oss, India här är ytterligare en som är mer nojig för varje graviditet...

• PoL

Knytet: tufft med blödningarna!! Jag kände bebisen en massa igår o så hickade den lite dan innan men utöver det har inte hag heller känt så mycket av den. Ska testa ficklampetricket nu när barnen somnat

Dragonwoman: fy vad jobbigt din stackare. Min foglossning känns oxå grymt mycket idag men det beror nog på attjag suttit stilla på möten hela arbetsdagen...

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35