Inlägg från: Anonym (rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rädd)

Hur sluta med citodon?

Jag har ätit citodon förut.
    Åt den från 2008 till 2012.
    Pga en smärta i benet som är outhärdlig.
    Då blev jag tillslut kallad missbrukare av min barnmorska och fick sluta med de. Hade ätit 8 om dagen men hade självmant gått ner till 4 om dagen pga graviditet. 
    Då kände jag av att jag slutade genom att jag blev lite mera svettig och fick lite extra myrkryp men jag hade sån svår ångest i mig själv att jag inte vet vad som var vad. Eftersom det då blev en utredning och kissprov eftersom hon blev galen.
    Nu har jag ätit de i ett par månader. Har snart ätit 270 tabletter. Mellan  4-6 per dag.
    Hur ska man bäst sluta? Kommer jag känna av det?
    Då slutade jag direkt från 4. Nu funderar jag på att dra ner till två. Har 10 tabletter kvar.
    Är risken stor att jag blir väldigt dålig nu?
    Hur lindrar man det i så fall?
    Har många små barn hemma och är ensamstående..
    Jag har så jag kan få hjälp med barnen men vill ju helst slippa det.         

• Svar på tråden Hur sluta med citodon?
  • Anonym (rädd)

Alltså, jag slutade ju 2012 och mådde då knappt dåligt, ångesten var pga att barnmorskan betedde sig så illa och något missbruk hade jag inte.
    Men så fick jag det igen nu och har nu ätit 270 tabl ca.  

• Anonym (rädd)

Jag har en grundångest då jag är sjukligt rädd för att må dåligt.
    Har alltid varit sån. Förra gången bad jag om hjälp och blev då stämplad som beroende och ev missbrukare. Vill inte dit igen! Fick lämna kissprov då en gång i veckan och bevisa att jag var ren. Aldrig mer!
    Jag är inte guds bästa barn men någon missbrukare är jag inte.
    Jag dricker knappt ens alkohol.
    Men av den dosen borde man ju inte bli jättesjuk?     

• Anonym (rädd)

Men kan man få den tabletten igen då om man i framtiden behöver den?
    Jag menar om man blir stämplad igen nu?
    Jag är så rädd för det. 
    Och sen är jag så rädd att må dåligt!
    Jag har ren panik här för att jag ska sluta. Även fast det är jag som vill sluta..    

• Anonym (rädd)

Tack snälla anonym(förslag)
    Men jag är rädd att bli stämplad.. 

• Anonym (rädd)

De ville ge mig tramadol men det hjälper inte alls. Tar inte bort smärtan ens lite. Och så blir jag illamående av den..
    Jag får nog ringa idag ändå.. 

• Anonym (rädd)

Vad fan ska jag säga då?

• Anonym (rädd)

Får man tid fort då? Jag kommer ju vara tvungen att använda mina 10 st ganska fort eftersom jag äter 4 per dag..

• Anonym (rädd)

Jag valde att sluta rakt av. Har varit utan sen igår klockan 13. Känner bara av att magen jobbar lite så den gör lite ont men inte dålig alls än.. Känner även av lite ökad svettning. Väntar på att det ska bli riktigt jobbigt. Har sån panik nu..

• Anonym (rädd)

Alltså det är inte nu det där med barnmorskan hände och det långa bruket.
    Denna gång har jag bara använt det i 1,5 månad och då endast 4-6 tabletter om dagen. Sista veckorna bara 4 om dagen. 

Svar på tråden Hur sluta med citodon?