Hur sluta med citodon?
Anonym (rädd) skrev 2013-11-07 11:55:39 följande:
De ville ge mig tramadol men det hjälper inte alls. Tar inte bort smärtan ens lite. Och så blir jag illamående av den..Jag får nog ringa idag ändå..
Vad du ska göra är att kontakta din barnmorskas chef, och förklara läget.
Och kräva att hennes missbruk anklagan stryks ur patientjournalen(under förutsättningen den har hamnat där, bäst kolla upp detta).
En barnmorska har inte den medicinska kunskap och avgöra ditt smärtbehov, sen har de givetvis kunskaper i det finns en del problem med att ha smärtstillande av denna art vid födelse.
Anonym (rädd) skrev 2013-11-07 13:20:42 följande:
Vad fan ska jag säga då?Ska den vara omedicinerad(under förutsättningen att andra metoder är testade) eller behöver du hjälp av smärtstillande.
Här får du antagligen gräva djupt efter svar.
Men är din smärtproblematik tillräcklig, så finsn det inget annat än dessa tabletter.
Och till uttrappning.
Har du bara 10 tabletter, så skulle jag sluta tvärt och ta 1 tablett innan lägg dax.
För sen göra lika dant nästa dag, sen hålla ut så gått det går att ta en halv tablett.
Innan du vet ordet kvar är tabletterna slut, och du har trappat ned till en nivå där abstinensen är låg.
Kodien är trots allt en som är enkel att sluta med.
Sen har du trots allt inte ätit så många dagar, så medicinen har inte gjort dig sådär jätte beroende.
Körde 8 veckor med oxycontin i somras, stundtals med även morfinsprutor.
Det gav mig 2 dagar med svår abstinens(betydligt värre än en från kodein), för sen klinga av snabbt.
Sen för framtiden, så får du helt enkelt tänka på hur vill jag ha det i framtiden.
Vill jag ha ett beroende av dessa mediciner eller kan jag klara mig utan.
Smärta är nått man måste lära sig att leva med, och när man lärt sig.
Så kan man faktiskt stå ut med en rätt betydande.
Dock är det inte lätt och inte alla som klarar detta.