Musik som heltids arbete/jobb
Min dröm är att få arbeta inom musikbranchen jag är envis och ger inte upp, vill så gärna arbeta med musik på heltid och ha det som yrke. Bakgrunds sångare, sångare/artist, DJ, spela i band ja, listan kan bli längre jag vill kunna tjäna på det jag gör inte göra det bara för nöjets skull. Jag vet inte vart jag ska börja, just nu är jag arbetslös och gör liksom ingenting på dagarna förutom att söka arbete och gå till arbetsförmedligen. Musik hade vart något extra, att få kickstarta det. Min allra största dröm inom musikens värld är att få bli dirigent, kompositör-tonsättare och få ha en alldeles egen orkester. Jag kan inget direkt instrument förutom pianospel, så någon orkester lär det inte bli i första hand. Men som sagt vill studera noter av alla dess slag, studera instrument med mera. Skapa egen musik, det är jag ett steg närmare på. Arbetar med musikprogrammet FLStudio och det fungerar utmärkt, jag har även Cubase. Men musik är någonting som jag brinner för, något jag vill göra framför allt att få ha det som ett yrke det hade gjort det hela så jäkla bra. Kanske drömmer för stort, men skulle gärna vilja utvecklas mer i de ämnet. Hur skulle ni ha börjat om ni ville arbeta inom musik.? Kan även tänka mig som musiklärare eller annat liknande till en början. Jag har inte häller någon direkt utbildnign inom musik häller.