• Anonym (Nyfiken)

Timlön inom hemtjänst?

Jag har sökt timjobb inom hemtjänsten här hemma i "byn"! Hon skulle bara ringa till jobbet o få referenser o sen ska vi träffas igen och skriva papper...vi hade ett väldigt trevligt "intervjusamtal" och jag glömde helt fråga om lön :) Det är inte det viktigaste...det viktiga är att kunna bli av med mina dagpass på ordinarie jobbet och slippa pendla varje dag. Men ändå är jag ju nyfiken... För en +40 kvinna utan utbildningning och enbart lite erfarenhet av pers assistentjobb (som kan klassas som "lika..samma")..vad kan en sån människa få av Kommunen i timman tro? Nån hör som jobbar timmar inom hemtjänst utan undersköterskeutbildning o kan ge mig nån ledtråd?

• Svar på tråden Timlön inom hemtjänst?
  • Anonym (Nyfiken)

Kul när plattan fixar till texten så det ser ut som jag inte vet hur man byter rad.....sorry för svårläst text

• Anonym (Nyfiken)

Oj...kan det vara såpass? Jamen det låter inte så illa måste jag säga!

• Anonym (molle)

Min dotter fick 108 kr som ingångslön, kommer att höjas. (en liten kommun) Hon har ingen vårdutbildning alls, men erfarenhet av timvik från två andra kommuners hemtjänst.

• Anonym (Nyfiken)

108kr låter kanske mer troligt...tyvärr..kanske dom betalar nån kr till för väldigt mycket arbetslivserfarenhet ;) Hoppas bara man får jobba sen också, men det verkar vara väldans krisigt här..

• Anonym (Nyfiken)

Hur är ob:et då? Samma som landsting eller sämre?

• Anonym (molle)

Min dotter har haft jobb i stort sett varje dag sedan hon började 1 okt. Det plingar HELA tiden i hennes mobil om nya pass de vill hon ska ta.... Hon har också fått ta många dubbelpass (morgon-fm + em-kväll) funkar för henne eftersom hon bor nära och inte har egen familj att att hänsyn till. Hon vill jobba så mycket det går nu året ut, i januari flyttar hon iväg o börjar läsa på universitetet.

• Sweet life
    Anonym (Nyfiken) skrev 2013-11-07 16:16:46 följande:
    Hur är ob:et då? Samma som landsting eller sämre?
    oj, är väl 17 el 19 kväll, 47kr helg har jag för mig det var. Jobbade aldrig natt så har ingen koll på det. Storhelg runt 95kr.
  • Anonym (Nyfiken)

Oj...låter jättebra...jag får väl lämna in mitt schema så dom inte blir sura för att jag tackar nej ibland eftersom jag kommer ha kvar mitt nattjobb tillsvidare.

Svar på tråden Timlön inom hemtjänst?