Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

Min dotter blev utskriven från skolan - Fick inget studiebidrag trots läkarintyg

Hon kan ju inte få studiebidrag när hon inte har varit inskriven i någon skola? Grundkravet är ju att man faktiskt har en plats i en skola.
    kan man få behålla studiebidraget om man blir sjuk.  

• Hannah76
    Anonym (mamma) skrev 2013-11-08 20:22:42 följande:
    Det vet jag mycket väl om. Jag skrev ju att hon blev utskriven eftersom hon inte gick i skolan pga hennes mående. Jag visste inte om att man var tvungen att ha rektorns medgivande, utan jag trodde det räckte med ett läkarintyg. 

Men hon kan ju inte få pengar när hon inte ens har varit inskriven i en skola. När hon blev utskriven så kan hon inte ha haft en godkänd sjukskrivning?
  • Hannah76
    Anonym (mamma) skrev 2013-11-08 20:28:04 följande:
    Hon var ju inskriven på en skolan, men eftersom hon inte orkade med skolan så skrev rektorn ut henne. Då hann vi aldrig få ett sjukintyg som rektorn kunde "godkänna". 

Att hon blev utskriven beror ju på att ni inte lämnade in ett giltigt skäl till hennes frånvaro. Det kan ni inte göra något åt nu i efterhand.
    Ett sjukintyg hade ni kunnat fixa efter en veckas frånvaro. Det har skolan rätt att kräva.
    Hade du en dialog med skolan under denna tid? . 
Svar på tråden Min dotter blev utskriven från skolan - Fick inget studiebidrag trots läkarintyg