• lilsis

Missad utomkvedshavandeskap - ovanligt???

Jag ringde gynakuten två gånger inom loppet av tre dagar.

Akut smärta lågt, ffa höger sida. Liten blödning och sen bruna flytningar i nästan en vecka.

När jag ringde andra gången hade jag så ont att jag kräktes.

Jag hade som tur var bokat ett privat VUL samma vecka och han hittade ingen graviditiet, såg något skumt på höger äggledare och skickade mig vidare till gynakuten (det var ju bra tur att jag inte ringde igen, de hade inte tagit emot mig) och väl där så hittade läkaren ett levande embryo i höger äggledare.

Hade 5dl blod i buken när de opererade men mådde inte dåligt då. Vi har ganska långt till sjukhuset och det hade ju kunnat gå hur tokigt somt helst! Trots att jag var ett "skolexempel" på X...

Det är meningen att de ska kolla serum hcg när det är så otydligt.

Mitt var uppe på nästan 14000 och gravtesterna var ingen som helst tvekan om att de var positiva.

Först försökte läkaren att spola ur embryot ur äggledaren men den satt fast som en igel, så de fick ta äggledaren också. Om jag förstått saken rätt så kollade hon den andra när hon ändå var inne och den såg fin ut.

Så tja nu ska vi "bara" försöka bli gravida igen. Med en äggledare, fetma och hypotyreos. Jippi liksom.

Svar på tråden Missad utomkvedshavandeskap - ovanligt???