• KDN

Ensam i tvåsamhet

Undrar som Anna .
    Vi har med tre barn och har jobb som delar på oss rätt rejält . Alltså på så vis att när den ene av oss är ledig jobbar den andre i hög utsträckning . Min kvinna jobbar dessutom varannan helg .
    Detta gör att jag har hand om barnen själv mycket och det kan vara rätt tufft det .Man får vara glad om man har 1 timme för sig själv då man fått dom i säng på kvällen innan man själv måste sova .

Har även insett att jag måste hjälpa till mera med tvätt och hushåll än vad jag gjort då det blir för jobbigt för min kvinna annars . 

Om du nu hjälper till med barn och hushåll och det inte hjälper så undrar jag .
    Sköter kvinnan sömnen ? Sitter hon uppe sent på nätterna så har du kanske boven där .

Testa och stig upp före på helgen och sköt barn och familj så hon får sova och se om hon blir gladare iallafall på helgen

• KDN

Hälsing . så tråkigt men det låter som du gjort allt vad du kan . Du förtjänar bättre .
    Du är van att ta hand om familjen och dra det tyngsta lasset i mycket vad jag förstår .
    Som du beskriver så kommer du klara detta och ditt ex kan fortsätta försöka leva i en drömvärld och
    jobba så lite som möjligt med det mesta bara vila .
    Jag hoppas verkligen du kan hitta en ny . Men inte omgående . Ta det lite lugnt nu och samla dig innan
    och rensa bort gamla känslor och läk lite . Sen är det dags att hitta den rätte .

• KDN

Har läst vad du skrivit P30 . Förbannat bra skrivet och intressant !
    Synd att den bok du länkade till var på engelska . Tycker det är jobbigt nog att ta sig tid för att läsa en bok på svenska och engelska är jag lite dålig på med .

HUr långt har du kommit med ditt nya liv nu då P30 ?

Svar på tråden Ensam i tvåsamhet