• Anonym (ledsen mamma)

rädd mamma

För en vecka sen fick jag o min sambo plötsligt besök av socialen. Dom meddelade att min son ( inte min sambos biologiska) sagt i skolan att min sambo retar honom och inte är snäll. Dom hade också haft honom inne på polisförhör där dom sagt att sambon slår honom på väg till skolan. Nu har både jag och sambon vart på polisförhör....och jag har vart på möte hos socialen. Allt är extremt jobbigt och jag kan inte se nånting klart. Min sambo har alltid stått mina barn nära. Jag har en dotter på 9, sonen på 6 och ett gemensamt på 2 år. Va händer nu????? En utredning har startat på alla mina barn. Jag tänker bara att nu kommer de ta barnen ifrån mig! Kan dom det?? Jag är alltså inte anklagad för något utan bara min sambo. Hjälp jag har gråtit i flera dagar och är helt slut i huvudet av allt tänk.

• Svar på tråden rädd mamma
  • Emilia1980

Va ska socialen göra? Tvinga mig att lämna sambon? Kan dom ta min son pga min sambo? Jag är så förvirrad

• Anonym (flytta)

Mitt råd är att du och barnen flyttar ut, alternativt så får sambon flytta ut, så länge utredningen pågår. Då ser soc att du skyddar barnen, och så finns ingen anledning att omhänderta någon av dem.

• YummyMami

Men oj, när mina var mellan sex och sju så hade de massor av rövarhistorier för sig om oss föräldrar till skolan och om lärarna till oss föräldrar. Vid en tillfälle så yttrade en lärare lite oro om att barnen berättat om något helt påhittad hemsk historia som hänt hemma. Jag bara suckade och svarade att och ja i skolan så utsatte de dem för.. Läraren spärrade upp ögonen och stammade att de VERKLIGEN INTE!.. Jag bara skrattade och sade att vi får hoppas att de kommer ur snart det för annars blir vi alla anmälda på sociala.

Sen genomgick även systerdotter det ni jag trodde mina hade hemska historier på lager av värsta sorten! Herre jisses vad hon kunde få till de!! *ASG*

Kan det inte vara en sådan fas din sexåring går genom nu?

Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Emilia1980

Då får jag lämna stan.....har ingen annan att här. Sambon har ingen släkt här heller och hans vänner har familj. Jag ska ju föda om 2 veckor så hur ska det gå???? Hur går det med barnens skolgång ifall jag bara drar från stan i 4 månader???

• Emilia1980

Jag vet ju att min sambo inte är nån barnmisshandlare :( men det känns förjävligt att jag som mamma ska behöva bli helt totalt överkörd i det här. Vet inte va han fått detta ifrån. Han har också sagt saker som att jag är halvblind, har ett handikapp och att det är hans biologiska pappa ( som han inte träffat eller haft kontakt med sen ett års åldern) som ska ha gjort mig blind......

• Emilia1980

Ska jag hålla barnen hemma då? från skolan och tvinga sambon att flytta ut....känns så extremt

• Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 11:45:46 följande:
    Då får jag lämna stan.....har ingen annan att här. Sambon har ingen släkt här heller och hans vänner har familj. Jag ska ju föda om 2 veckor så hur ska det gå???? Hur går det med barnens skolgång ifall jag bara drar från stan i 4 månader???
    Är det inte viktigare att visa soc att du tar oron på allvar och skyddar barnen tills ni vet sanningen?

• Emilia1980

Såklart.....Men är det möjligt? att skita i skolgång i 4 månader, det är mer så jag menar

• Anonym (ee)

Hur kommer det sig att du är orolig över dig, men inte över sonen? Allt jag ser i dina poster är JAG JAG JAG. Är det bara ditt mående som räknas?

• Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 12:01:19 följande:
    Såklart.....Men är det möjligt? att skita i skolgång i 4 månader, det är mer så jag menar
    Enklast är väl att HAN flyttar ut ett tag? Han kan hyra ett rum eller be att få sova på vänners soffa eller vad som helst. Det handlar om barnen!
Svar på tråden rädd mamma