• Anonym (ledsen mamma)

rädd mamma

För en vecka sen fick jag o min sambo plötsligt besök av socialen. Dom meddelade att min son ( inte min sambos biologiska) sagt i skolan att min sambo retar honom och inte är snäll. Dom hade också haft honom inne på polisförhör där dom sagt att sambon slår honom på väg till skolan. Nu har både jag och sambon vart på polisförhör....och jag har vart på möte hos socialen. Allt är extremt jobbigt och jag kan inte se nånting klart. Min sambo har alltid stått mina barn nära. Jag har en dotter på 9, sonen på 6 och ett gemensamt på 2 år. Va händer nu????? En utredning har startat på alla mina barn. Jag tänker bara att nu kommer de ta barnen ifrån mig! Kan dom det?? Jag är alltså inte anklagad för något utan bara min sambo. Hjälp jag har gråtit i flera dagar och är helt slut i huvudet av allt tänk.

• Svar på tråden rädd mamma
  • Emilia1980

Jag älskar alla mina barn mer än allt annat. Det är en skitjobbig situation. Hade jag kunnat ta 3 barn ( snart 4) och bara flytta in hos nån annan ett tag hade jag gjort det. Men vem ska ta emot oss? 5 personer är inte så lätt att bara ta emot. Det är min sambos lägenhet och han ska jag tydligen kasta ut på gatan......

• Emilia1980

Jag får väl hålla honom hemma med mig tills detta är över dåoch säga till socialen att jag gör det för att skydda honom som nån här ovan skrev. I mina öron låter det som jag säger att det har hänt och är sant., att jag skyddar honom. Skyddar honom från min sambo....herregud.

• Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 12:44:23 följande:
    Jag älskar alla mina barn mer än allt annat. Det är en skitjobbig situation. Hade jag kunnat ta 3 barn ( snart 4) och bara flytta in hos nån annan ett tag hade jag gjort det. Men vem ska ta emot oss? 5 personer är inte så lätt att bara ta emot. Det är min sambos lägenhet och han ska jag tydligen kasta ut på gatan......
    Men varför förstår du inte att han kanske behöver flytta ut en period? Vill han verkligen riskera att barnen ska omhändertas?
  • Emilia1980

jo jag förstår men VAR???? Det finns ju ingenstans!!! ska vi betala hotell i 4 månader? Jag förstår allt som skrivits här.....alla har inte släkt o vänner som kan ta emot en. Är det svårt att förstå???

• Anonym (flytta)
    YummyMami skrev 2013-11-10 12:51:19 följande:
    Varför ska det hela överdramatiseras? Varför ska vuxna hoppa och studsa för ett barns fantasier? Låter inte sunt.
    Va? Det har väl varken blivit nedlagt av polisen eller soc men ändå vet DU att det bara är fantasier?
  • YummyMami
    Anonym (flytta) skrev 2013-11-10 12:53:11 följande:
    Va? Det har väl varken blivit nedlagt av polisen eller soc men ändå vet DU att det bara är fantasier?

Jag TROR det är fantasier för skulle det vara fakta så skulle ts väl ha sett skumma blåmärken, systern sett misshandeln på vägen, även medpassagerare. Dessa fantasier går säkert åt båda hållen. Hur mycket misshandlar lärare honom?
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Anonym (flytta)
    YummyMami skrev 2013-11-10 12:57:07 följande:

Jag TROR det är fantasier för skulle det vara fakta så skulle ts väl ha sett skumma blåmärken, systern sett misshandeln på vägen, även medpassagerare. Dessa fantasier går säkert åt båda hållen. Hur mycket misshandlar lärare honom?
    Jaha så då ska barnen inte skyddas så länge? Nej det behöver inte synas.

• Emilia1980

så lösningen är med andra ord för mig att flytta till min mamma tills det här är över, att dom får göra skoluppgifter hemma. Det är det enda alternativet. Tyvärr. Trodde faktiskt inte att det skulle behöva gå så långt men det känns som jag inte har något val. Då skyddar jag alla barnen och skadar min sambo ännu mer. Känns bra. 

• Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 13:05:55 följande:
    så lösningen är med andra ord för mig att flytta till min mamma tills det här är över, att dom får göra skoluppgifter hemma. Det är det enda alternativet. Tyvärr. Trodde faktiskt inte att det skulle behöva gå så långt men det känns som jag inte har något val. Då skyddar jag alla barnen och skadar min sambo ännu mer. Känns bra. 
    Varför i hela världen kan inte sambon bo hos vänner, hyra ett rum, en stuga på campingen eller vad som helst, under en period?

Vad säger soc?
Svar på tråden rädd mamma