• Anonym (Nej)

Styvförälderns roll?

Jag älskar inte alla delar av min kille och det anser jag inte heller att jag behöver.

Jag älskar varken hans övervikt eller slarv med städningen. Jag älskar inte hans barn och de är ingen del av min familj.

Men de är en del av min killes familj och han älskar dem. Jag är trevlig mot dem men jag tar inte hand om dem. Barnen har redan två föräldrar och jag är ingen av dem.

• Anonym (Nej)
    Sweet life skrev 2013-11-10 17:37:11 följande:
    Barnen har inte valt att deras föräldrar ska separera eller att deras pappa ska skaffa någon annan kvinna. Barnen kommer alltid först och kan man inte acceptera det som kvinna så är det bara att sluta träffa såna män, eller vara särbos. 
    Barnen kommer först för deras pappa men inte för mig.

Om man vill att alla vuxna som bor ihop ska sätta barnens bästa först gör man bäst i att hålla ihop med barnets andra förälder. För för föräldrar är det självklart att sätta barnen först på ett annat vis än det är för många styvföräldrar.

Jag har inget ansvar mot barnen för att deras föräldrar har separerat. Däremot har pappan det och skulle han anse att barnen far illa av att han inte är ihop med en kvinna som älskar dem och tar hand om dem får han separera.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (wow) skrev 2013-11-10 19:15:06 följande:
    Om du står skriven på samma adress, står du som förälder och genom barnomsorgen måste bonusbarnen gå efter att jag går hemma, inget fritids med andra ord, jag får betala  barnomsorg osv. samt vabba hos FK på  barn som är folkbokförda på min adress. Du får  läsa  på  lite så förstår du tillslut vad jag menar
    Det är du som har fel i.

Man räknas inte som vårdnadshavare.
    Bonusbarnen går bara dina och pappans tider om du går med på det. Man kan inte tvinga en bonusförälder att ta hand om bonusbarn och ex hämta på förskola.

• Anonym (Nej)
    Anonym (wow) skrev 2013-11-10 19:40:32 följande:
    Så du kan bli hövding i hela Sverige med andra ord, skitbra!
    Om det är klarlagt så är det riktigt konstigt att FK efterföljer detta oxå Men ska absolut inte förstöra din illusion om att slippa ta ansvar över dina bonusbarn
    Står inte FK för försäkringskassan? Förskolan menar du väl?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (wow) skrev 2013-11-10 19:40:32 följande:
    Så du kan bli hövding i hela Sverige med andra ord, skitbra!
    Om det är klarlagt så är det riktigt konstigt att FK efterföljer detta oxå Men ska absolut inte förstöra din illusion om att slippa ta ansvar över dina bonusbarn
    Anonym (wow) skrev 2013-11-10 19:47:39 följande:
    Nej försäkringskassan, precis så som deras förkortning är.
    Men vad har FK att göra med vilka tider barn går på förskolan?

Jag skulle inte ta hem min killes barn från dagis för att jag är hemma, för jag vill inte ta hand om dem.

Om du väljer att göra det är du ett val du gör. Men du måste inte, vill du slippa kontaktar du skolverket.

• Anonym (Nej)
    Anonym (wow) skrev 2013-11-10 21:28:52 följande:
    Snälla du, lägg ner hur gammal är du? Du får tro att jag har hallucinationer, jag lovar. Om det är det som avgör att du ska sluta besudla tråden, så får det va så. Så lägg ner nu.
    Men du har ju fel.

Du påstår att förskolan kan kräva att barnet går bonusförälderns tider och enligt lagen är det INTE så.
Svar på tråden Styvförälderns roll?