• Evm

pormaskar

Jag tycker absolut du ska gå till en hudläkare. Jag har mycket pormaskar och det visade sig även när jag kom till hudläkare att jag har rosacea. Jag fick en kräm utskriven. Inget man köper på varesig apotek, hudterapeut eller på typ kicks har någonsin gjort någon skillnad.

• Evm
    madieh skrev 2013-11-10 19:27:46 följande:
    Bra att du fått en kräm som hjälper :) För mig hjälpte Rosazol som finns på apoteket. :) Men finns olika typer av rosacia också så du har kanske än värre variant än mig.
    Jag vet inte om det hjälper än, har bara smörjt i två veckor, men jag hoppas det och hjälper den  inte så har hudläkaren en plan liksom och det känns skönt.
  • Evm
    Kakmonster skrev 2013-11-10 19:33:27 följande:
    Kanske dum fråga, men TS, menar du dessa svarta prickar? KAN man bli av med dom? Vill gärna...
    ja det går. tex differin som är receptbelagt är mot pormaskar. 
    madieh skrev 2013-11-10 19:41:42 följande:
    Ah okey men hoppas det hjälper då :) men med rosacia får man ha tålamod. tar tid innan man ser nån skillnad. och det är ju en kronisk hudsjukdom så man blir ju aldrig av med skiten helt :/
    Det är ju jätte bra att hudläkaren har en plan B :)
    Ja jag hoppas det :) Ja hon sa 4v tills jag skulle se någon skillnad och maxeffekt efter 8v så jag smörjer på. Den skulle kunna hjälpa mot pormaskar också så jag hoppas på det, Finacea heter den. Har du några problem med ögonen pga rosacean? Jag kopplade inte när jag var hos hudläkaren att det hade med rosacean att göra så jag tänker att jag nog behöver tabletter mot det i vilket fall.

• Evm

Det försvann ett stycke ur det jag skrev, jag kopplade inte att ögonproblemen har med rosacean att göra så jag sa det inte till hudläkaren när jag var där, får nog kontakta henne igen gör det är himla irriterande. Aha ja linsanvändandet kan du nog inte skylla på rosacean

Svar på tråden pormaskar