Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

pormaskar

Det skulle jag också vilja veta! Jag har bokstavligt talat i hela ansiktet: pannan, kinderna (intill näsan), på näsan och på hakan. Skitirriterande då min hud blir alldeles rosa av det!

Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    madieh skrev 2013-11-10 18:43:28 följande:
    Du kanske har rosacia? Jag har det och det finns krämer på apoteket som hjälper jätte bra.
    Nej. Det har jag inte. Det här började när jag slutade med mina p-piller. 
  • Thotis90
    madieh skrev 2013-11-10 18:59:45 följande:
    Ah okey men då borde du ta kontakt med en läkare och kolla om du har nån form av hormonrubbning.
    vad har du för rutin med rengöring och så?

Jag tvättar ansiktet en gång om dagen (kvällen). Jag börjar med att använda Nivea daily essentials refreshing cleansing milk och efter det använder jag Neutrogenas visibly clear blackhead elimination (ibland använder jag Neutrogenas ansiktsvatten). 
  • Thotis90
    madieh skrev 2013-11-11 19:43:43 följande:
    Okey. tänk på att använda produkter som är skonsamma och inte torkar ut huden. ansiktsvatten kan va lätt uttårkande. smörjer du med nått efter?
    Det är sällan som jag använder ansiktsvatten (det var någon månad sedan sist nu). Jag smörjer inte med någonting just nu. Jag har dock idag köpt en mjukgörande kräm från Nivea som man applicerar efter att man har tvättat ansiktet. 
Svar på tråden pormaskar