MalinEddie skrev 2013-11-12 09:32:51 följande:
Samma här. Däremot har vi absolut använt tv:n och paddan som "barnvakt" i andra situationer. Så länge det inte går till överdrift, blir till en vana och barnet med stigande ålder har lärt sig att delta i ett restaurangbesök utan tycker jag att det är okej även om jag själv inte skulle välja att ha med sådana prylar när vi äter ute eller hemma. Jag förstår varför man har det. Jag har svårare att förstå hela familjer eller vuxna sällskap som kollar på varsin telefon istället för att prata med varandra under hela restaurangbesök men det är deras sak. Jag skulle långt ifrån njuta och finna det trevliga i en sådan middag men alla är inte jag.
Ja, visst, vi använder också "padda" en hel del hemma. Och ibland är den bra om man måste laga mat och sonen är hungrig och grinig. Då kan han underhålla sig med den en stund. Han är riktigt flink på att rita på den och vi har en massa roliga program. Så jag är pro-padda. Jag tycker att det är bra leksak, så länge den inte "tar över".
Men jag är anti-padda-telefon när man äter. Och vi väljer hellre att köra korta restaurangbesök med vår 3-åring,
utan padda, än långsittningar där han ska sitta med IPaden. Jag tycker, helt enkelt, att måltider är för viktiga ur umgängessynpunkt för att blanda in smartphones och IPads i.