mammave skrev 2014-01-12 22:59:38 följande:
Det låter ju helt klart som om du redan bestämt vad du vill :) Go for it :) Jag känner igen dina tankar hos mig själv. tyvärr delar inte min man dem :( Han tycker som Solros man: jobb, kostar, att han blir för gammal :( Vi har två nu, en på snart fem och en 10månaders.
Solros78: vad fick din man att ändra sig? Hoppas det tar sig snart. Får man fråga hur gamla ni är? (med tanke på din mans tidigare åsikt)
Tja, vi hade många och långa diskussioner. Han skrev en klassisk för och emotlista där viktigaste punkten på "för" var hur mycket jag ville, dvs det var inte mycket han såg som positivt med en trea... Men jag ville verkligen enormt och det förstod han så han vände väl mycket till följd av det faktiskt. Sen har det gått rätt trögt sen dess, vi fick ett missfall i september och nu är ev ett missfall till på gång och det är jobbigt att det drar ut på tiden, blir det inte barn förrän 2015 så blir det ännu ett års åldersskillnad vilket vi egentligen inte vill ha (vi hade tänkt drygt 3 år emellan och då blir det ju fem (kalenderår) år emellan istället... Och han är egentligen ännu mer tveksam nu, det känns som att det som gjorde att han ändrade sig i våras har bleknat och nu är rädslorna tillbaka. Ni har ju en bebis fortfarande men vår yngsta är nu några år och det blir ju ju längre tiden går mer och mer en känsla av att börja om igen om man får bebis.
Han är 40+ och jag är över 35 år.