• Anonym (frågande)

Varför skriver/säger man "hemlagat" mos?

Varför skriver folk på fb och fl när de lagat potatismos att de lagat hemlagat mos? Potatismos är väl potatismos!

Är det för att skryta för att det inte är pulvermos eller vad? Alltså, gör jag pulvermos så kallar jag det pulvermos, potatismos görs hemma med potatis, då behöver man inte säga att det är "hemlagat". 

• Svar på tråden Varför skriver/säger man "hemlagat" mos?
  • Anonym (mos)

Hemlagat potatis mos gör man av kokta potatisar som man själv skalat, kokt, mosat, kryddat med salt och peppar, mjölk/grädde och smör.

Potatismos av pulver är just potatismos av pulver.

Därav "hemlagat potatismos".

• Anonym (kej)

Ja antagligen för att skryta lite.. 

Men om någon har gjort pulvermos inte tror jag någon skriver det utan tror de flesta ändå skriver bara potatismos då :P 

• Anonym (frågande)
    slutatsnusa skrev 2013-11-11 14:13:57 följande:

ja, eller hur!
    pulvermos är väl också hemlagat

Nej, pulvermos är pulvermos.
    Potatismos är potatismos, som man gör själv.  
  • Anonym (frågande)
    Patricia Sandell93 skrev 2013-11-11 14:15:03 följande:
    Dom vill bara känna sig duktiga, få creed för att dom har lagt energi.. Men jag håller absolut med dig Ts.

Cred för att gjort potatismos? Kanske jag som är gammalmodig då, men att känna sig duktig för att ha gjort potatismos?
  • Anonym (Bellman)

Plåttermos då?

• Anonym (mos)
    Anonym (frågande) skrev 2013-11-11 14:16:39 följande:

Cred för att gjort potatismos? Kanske jag som är gammalmodig då, men att känna sig duktig för att ha gjort potatismos?
    Skulle inte komma på tanken att servera mina barn pulvermos... det är ju inte gott överhuvudtaget
  • Unex

Kanske för att dom oftast gör pulvermos.

Spelar det någon roll?

Svar på tråden Varför skriver/säger man "hemlagat" mos?