Anonym (va) skrev 2013-11-11 19:53:57 följande:
Ja, precis! Det var det jag upplevde när jag läste tråden, men jag inte riktigt kunde sätta fingret på. "Tycker ni att ni är duktiga som gör hemlagat mos eller?", samtidigt som "det gör jag alltid" (=jag är MYCKET duktigare).
Visst är det lite "duktigt" att skriva ut att man har gjort hemlagat, men det är det ju när man skriver ut vilken matlagning som helst tycker jag. Tycker en status som säger "schnitzel cordon bleu med råstekt potatis och primörer från mammas trädgård" ligger på samma duktighetsnivå som "mammas köttbullar med hemlagat potatismos och rårörda lingon från trädgården", så jag hade inte hakat upp mig på just ordet "hemlagat".
Alltså, jag tycker inte alls att det är fel på pulvermos. Vi äter ofta pulvermos i husvagnen då jag vägrar att laga mat eftersom jag har tagit semester från allt hushållsarbete då. Jag vill inte alls verka "duktig". Men tydligen efter att ha läst den här tråden så är det ganska vanligt att man tycker att pulvermos kan jämställas med potatismos så då kanske man vill poängtera då när man varit så "huslig" att man gjort riktigt mos för en gång skull.