Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Kvarg - inte så himla bra?

Som andra har sagt, det är alltså inte smaksatt kvarg som är i fokus (främst).

Jag gillar båda men de har olika användningsområden, smaksatt kvarg kan fungera som mellanmål då och då (gillar citrusen från arla) men knappast något att äta varje dag. "Vanlig" kvarg kan fungera som mellanmål också, jag har ätit det med allt möjligt och även naturellt och ibland har det fått ersätta lunchen när det inte riktigt funnits tid.

Bara att blanda i vad man känner för egentligen, det blir så nyttigt eller onyttigt som man gör det. Liten burk tonfisk + kvarg + cayennepeppar ihopblandat är en variant som jag personligen gillar. Vilket jag är sugen på just nu men då finns det förstås ingen kvarg hemma...

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Loppsan skrev 2013-11-11 22:16:43 följande:

Okej Men vad är skillnaden mellan kvarg, naturell yoghurt 3% och crème fraîche 5%? Om man nu äter naturell kvarg som mellanmål eller så, menar jag.
    Crème fraîche är grädde som man gjort syrlig med bakterier, kvarg är en ost på surmjölk som man sedan koagulerar.

Skillnader finns i fett- och proteinhalt, smak och så vidare.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    PerG skrev 2013-11-11 22:26:27 följande:
    Mmmm... hehe, du säljer verkligen in det! (Fast det är ju sant då iofs.. ;)

Ja, jag är bra på sånt har jag fått höra. Tror jag, eller också sa jag det själv, det minns jag inte.

Hursomhelst så är kvarg gott, även om långtifrån alla uppskattar smaken. Bör inte ätas med kaviar dock. Kräks
Svar på tråden Kvarg - inte så himla bra?