• Anonym (ivfare)

varför blir jag inte gravid?

Man kan ha mens utan att ha ägglossning. Fått det förklarat flera gånger på Fertilitetskliniken.

• Anonym (ivfare)
    Anonym (Varför) skrev 2013-11-12 15:54:45 följande:
    Bara för att du har det så betyder inte det att jag har det så. Har regelbunden mens 12 gånger om året, som en vanlig människa. Typiska kännetecken för att man inte har ägglossning är att man inte känner av den (såklart), mensen man har är smärtfri och länge. Jag har riklig mens men mensvärk så jag typ spyr.

Det stämmer inte heller. Jag känner inte ens min ägglossning å har inte gjort det på över 10 år. Du kan ha mens 12 gånger om året ändå och ha mensvärken från helvetet ändå. Å mängden har egentligen ingen betydelse.

Tro mig har fått höra på så många läkare under ett par år nu.

sen behöver det verkligen inte betyda att det är så för dig. Kan bara vara så att din kropp själv känner att den inte är redo för en graviditet just nu.
  • Anonym (ivfare)

Har ni bara haft sex i en månad??

• Anonym (ivfare)

Ibland så finns det ingen orsak till att det inte blir nåt. Tror inte du ska haka upp dig nu på barnfrågan. Du är ju bara 16.

Å ni har inte sexat så länge heller.Alla är ju inte superfertila heller. Vet att vissa kan ha perioder när man inte är så fertil å så kommer det perider när man är jättefertil.

Svar på tråden varför blir jag inte gravid?