• Anonym (Suck)

Mustasch som tjej

Okej ärligt talat.

Är det NÅGON som har fått grövre hår av att vaxa överläppen? Eller kommer det tillbaka samma fjun som de flesta säger? 

Frågar INTE er som bara "tror".

Frågar er som VET  OCH SOM HAR UPPLEVT DETTA! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-13 15:30
    Har mörka hårstrån på överläppen.

• Svar på tråden Mustasch som tjej
  • Anonym (mustashen)

Har hår på överläppen och gör följande

">

kallas threading och finns på youtube. Håret blir inte grövre,det är en myt. Har aldrig vaxat så har ingen erfarenhet av det.

• Anonym (Provat vax)

Jag har provat vax och det blev inte grövre av det.. Tänk bara på att inte göra det precis innan du ska ut, min hud iaf blev väldigt röd och irriterad samt att vissa hårsäckar började blöda lite.

• beam82

Jag vaxar överläppen regelbundet, mina strån har inte blivit grövre alls.

• Anonym (vet exakt)
    Anonym (Suck) skrev 2013-11-13 14:20:02 följande:
    Okej ärligt talat.

Är det NÅGON som har fått grövre hår av att vaxa överläppen? Eller kommer det tillbaka samma fjun som de flesta säger? 

Frågar INTE er som bara "tror".

Frågar er som VET  OCH SOM HAR UPPLEVT DETTA! 

Jag vet, har hår - på hakan. Skrikandes Massor!

Är dina hårstrån mörka, är det superenkelt och smärtfritt att ta bort dem permanent med laser.

Är de ljusa, är det epilering (nål med ström, känns inget) som gäller. Jag har på överläpp samt haka. Massor med ljusa! Värst är mina på hakan för de är styva och blir långa.

Gick på massa behandlingar men epilering är inte lika bra som laser. Epiliering brukar stimulera omkringliggande hårsäckar att växa, och det hände mig. Gick 7 behandlingar, helt bortkastade pengar.

Är skäggiga damen ännu, och lär väl bli det för alltid. Pincett och rakhyvel. Syrabehandling kanske kan ta bort dom men vill man det??   
  • PennyLane

Jag vaxar överläppen för jag är fjunig där. Har inte blitt grövre eller mer. Kram

• Anonym (Suck)

Jag har mörka hår på läppen som jag vill få bort..

Laser - för dyrt.

Trådning - gjorde det en gång runt ögonbrynen/pannan, fick 100finnar, gjorde svinont, verkar svårt och jag vill kunna sköta hårborttagningen själv.

Vax - billigt och bra , enkelt att göra själv. 

de e df jag frågan om man får grövre utväxt av just vax.

Anonym (vet exakt) skrev 2013-11-13 14:58:42 följande:
    Jag vet, har hår - på hakan. Skrikandes Massor!

Är dina hårstrån mörka, är det superenkelt och smärtfritt att ta bort dem permanent med laser.

Är de ljusa, är det epilering (nål med ström, känns inget) som gäller. Jag har på överläpp samt haka. Massor med ljusa! Värst är mina på hakan för de är styva och blir långa.

Gick på massa behandlingar men epilering är inte lika bra som laser. Epiliering brukar stimulera omkringliggande hårsäckar att växa, och det hände mig. Gick 7 behandlingar, helt bortkastade pengar.

Är skäggiga damen ännu, och lär väl bli det för alltid. Pincett och rakhyvel. Syrabehandling kanske kan ta bort dom men vill man det??   
    Men fy! Stackare! Om det har kommit mer hår kan man inte lasra då?

• Anonym (Suck)

Aja får la pröva. Vilket vax använder ni? Vaxstripes från veet eller andrea?

• Anonym (mustashen)

2 dl socker

2 rejäla msk fast honung

1/4 dl pressad lime/citron

1/4 dl vatten

">

är ett exempel hur du kan göra vax hemma, finns många andra exempel på sugerwax. Brukar vaxa benen med detta.

• Anonym (Suck)

Okej fungerar det bra då? :o

Svar på tråden Mustasch som tjej