• Anonym (Suck)

Mustasch som tjej

Okej ärligt talat.

Är det NÅGON som har fått grövre hår av att vaxa överläppen? Eller kommer det tillbaka samma fjun som de flesta säger? 

Frågar INTE er som bara "tror".

Frågar er som VET  OCH SOM HAR UPPLEVT DETTA! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-13 15:30
    Har mörka hårstrån på överläppen.

• Svar på tråden Mustasch som tjej
  • Anonym (Suck)

..lida pin ;)  haha okej! Tack för tiips!

• Anonym (meh)

Varför vaxa? Fjunen syns ju knappt alls.

• Anonym (Suck)

Hur vet du det? Du vet väl inte hur jag ser ut? Jag har mörka fjun och dom syns. Speciellt när man använder smink. Är trött på dom och vill få bort dom.

• Tookan

Mina strån har blivit mörkare efter jag har dragit röttena.

IPL fungerar ej på ljusa hår.

Raka dig med en bodygroom, hyvel, kanske inte känns så roligt. Men detta är vanligare än du kan ana.

• Anonym (gre)

De flesta brukar ju inte gärna erkänna att man som tjej är hårigare än vad som det anses vara "normalt" att vara.

Håret växet som ogräs på mig, mer eller mindre överallt, både på fingrar, tår och överläpp o haka. Vaxa är svaret. och har man inte vax hemma så får man använda pincett. Vilken metod man än väljer så gör det ont och resultatet håller sig ju inte direkt längre än en vecka innan det är dags att plåga sig igen. Men vad ska man göra, man känner sig ju inte kvinnlig eller fin om man är hårig på ett okvinnligt sätt...

Jag har iaf komplex för att visa mig i motljus eller stå under starka lysrörslampor, alla skavanker syns ju direkt och mustachen glänser i solen... enda som hjälper är att hålla undan hårigheten, det har fått mig att komma över mina värsta problem med att någon står för nära eller tittar på mig medan jag har solen i ansiktet. Förut skylde jag alltid ansiktet med en handflata eller med håret hängandes i ansiktet, försökte vända mig bort, steppade runt med ett steg efter det andra åt sidan lite diskret för att den andra till slut skulle hamna i motljuset och var allmänt obekväm. Efter att jag insåg vaxets undergörande effekt så behöver jag inte känna mig lika obekväm utan kan slappna av och vara mer 'naturlig':)

• Anonym (momo)

jag brukar färga mitt, finns att köpa på ålehns annars rakar jag bara av det, 

• Anonym (momo)

glömde skriva det kan vara något med dina hormoner som spökar om du har mycket ansiktshår, det kollar man lätt upp med blodprov...så besök VC

• Anonym (häxstrå ftw)

Med stigande ålder ändrar kroppen karaktär och så även kroppens behåring. Håren på hakan blir fler och alldeles styva och svarta. Likaså ändrar fjunen på överläppen utseende, de mörka tenderar att öka för att även de övergå till hårda och svarta strån. Inte helt olika morhår, faktiskt. Kring 40 så börjar denna smålustiga fasen. Tyvärr är fasen livslång.

• Anonym (Wax)

Vax ing kan ge permanenta pigmentförändringar i huden, inte så kul. Själv har jag en skitbra rakapparat, väldigt tunn, som en penna, för kvinnor. Har endast fjun, över hela ansiktet och de rakar jag bort, räcker med en gång i veckan. Blir hur bra som helst och inte har de blivit mörkare eller grövre för det.

• Anonym (Suck)

Vaxade igår. Blev SJUKT nöjd med resultatet! Känner mig så snygg idag! När jag sminkade mig, ingen mörk rand på överläppen som framhävdes av pudret. Min hy ser normal ut, inga reaktioner eller finnar osv. Använde veet waxstripes för ansiktshår. Skitbra! Tänker absolut inte raka. Skulle ALDRIG raka mig i ansiktet. Fattar inte att folk gör de.. De e ju galet. Blir ju stubbigt! Usch..

• Tookan

Så du menar att det inte blir stubb när du vaxar? Du måste ju uppenbarligen vänta tills det växt ut tills det syns när du vaxar.

Ett tips bara. Uscha inte i denna tråden är du snäll. Det är nog känsligt som det är ändå.

• Tookan

Och! När jag började dra mina stån med rötterna blev dom mörka. Det var dom inte innan.

• Anonym (tips)

Tips: gå på epilering/diatermi där dom bränner hårsäcken med en elstöt och blek stråna däremellan. Till slut kommer det minska utan att du behöver raka/vaxa :)

• Anonym (Suck)
    Tookan skrev 2013-11-19 20:37:22 följande:
    Så du menar att det inte blir stubb när du vaxar? Du måste ju uppenbarligen vänta tills det växt ut tills det syns när du vaxar.

Ett tips bara. Uscha inte i denna tråden är du snäll. Det är nog känsligt som det är ändå.
    Njae mina  hår växer inte ut grövre eller som stubb.. inte vad jag sett iaf.  Blir antagligen "mjukt" stubb som knappt syns. Ser bara håret när det väl har växt ut! Vaxning is the shit säger jag bara!
  • Tookan

Det är ju det jag är rädd för. Att vänta tills dom där mörka syns..

• Anonym (njae)
    Anonym (Suck) skrev 2013-12-04 14:48:50 följande:
    Njae mina  hår växer inte ut grövre eller som stubb.. inte vad jag sett iaf.  Blir antagligen "mjukt" stubb som knappt syns. Ser bara håret när det väl har växt ut! Vaxning is the shit säger jag bara!
    Det finns för-och nackdelar med båda.
    Vaxning gör så att skinnet runt läppen blir slappt och åldras fortare (fler rynkor och häng).
    Rakning gör så att det självklart blir stubbigt men också ser ut som efter en man rakat sig.
    Blekning skulle jag absolut inte rekommendera. Även ljust fjun/hår syns i dagsljus (ock känns!).
    Det finns andra alternativ.
Svar på tråden Mustasch som tjej