• Anonym (harjagråd)

Vad kostar glasögon på Synsam och Synoptik?

Någon som vet? Vill så gärna ha ett par snygga glasögon. Har studerat de senaste åren, och har alltid bara köpt billiga glasögon (paketpris). Men nu tänkte jag kosta på mig ett par lite dyrare bågar. Men vad kostar glasen? Vågar jag mig in på Synsam? Har inte råd med hur dyra glasögon som helst, men jag har mer pengar nu än som student.

• Svar på tråden Vad kostar glasögon på Synsam och Synoptik?
  • Hallonet

Det varierar rätt mkt mellan olika bågar och även om du måste ha ngn form av specialglas pga brytningsfel eller liknande. Synd att du preciiis missat Synsams 50 %-rea på bågar! Mina bågar kostade ord pris 1200 kr och det är märkesbågar. Sen var glasen tokdyra pga att jag har knasiga ögon. Flört Tror jag la i runda slängar två tusen mer än normalpriset, så säg att de på Synsam kanske skulle kosta kring 3000? Ren gissning dock, du måste nog göra en undersökning och kolla ut bågar för att få veta exakt vad du skulle landa på.

• Anonym (harjagråd)

Tack för snabbt svar. Synsam har 50% på alla bågar. Var precis inne och kollade på hemsidan. Men 3000 låter inte så farligt dyrt. Men jag får prata med dem på både synoptik och synsam. Jag är lite rädd för nya ställen, men jag har sett fram emot ett par nya, snygga bågar.

• Hallonet
    Anonym (harjagråd) skrev 2013-11-13 21:34:27 följande:
    Tack för snabbt svar. Synsam har 50% på alla bågar. Var precis inne och kollade på hemsidan. Men 3000 låter inte så farligt dyrt. Men jag får prata med dem på både synoptik och synsam. Jag är lite rädd för nya ställen, men jag har sett fram emot ett par nya, snygga bågar.
    Jag tror deras erbjudande går ut typ idag? Så sa de när jag var inne häromdagen men jag kan ha fel! Om inte annat så kommer det säkert ett nytt erbjudande snart, de brukar ju vara rätt generösa. Synoptik brukar oxå ha sånt där ibland, bara att haka på då. Glad Grymt kul att köpa nya! Man blir ju en ny människa. Cool
  • Anonym (Sassa)

Jag har precis köpt nya glasögon + solglasögon på Synsam. Gick på ca 6.000kr inkl. synundersökning.

• Anonym (harjagråd)

Ja, det blir en helt ny look. Vet dock inte alls vad jag är ute efter, eller vet på ett ungefär. Men ett stort märke på sidan, är det snyggt eller inte? Aldrig köpt märkesglasögon innan.

Sassa, vad har du för glas, och har du slipat ner dina glas något? Är det styrka på solglasögonen också?  

• Anonym (Sassa)
    Anonym (harjagråd) skrev 2013-11-13 22:30:55 följande:
    Ja, det blir en helt ny look. Vet dock inte alls vad jag är ute efter, eller vet på ett ungefär. Men ett stort märke på sidan, är det snyggt eller inte? Aldrig köpt märkesglasögon innan.

Sassa, vad har du för glas, och har du slipat ner dina glas något? Är det styrka på solglasögonen också?  

Valde de som var "mellanprisklassen" på glas hos Synsam. Vad menar du med "slipat ned"? Ja, givetvis är det styrka i solglasögonen också - annars hade jag ju kunnat köpa dem på t ex HM
  • Anonym (prisma)

Jag har enbart prismaglas i mina glasögon och de gick på närmare 5 000 senast jag skaffade nya (hos Synsam) trots att jag har landstingsbidrag på 1 200 kr på mina... Då köpte jag ändå inte någon särskilt dyr båge, men en jag trivs med och som jag tycker passar mig vid de flesta tillfällen.

• Anonym (harjagråd)

Sassa, okej, då vet jag. Jag har också köpt solglasögon hos min optiker, men fattig och student så fick jag köpa solglasögon som jag har utanpå glasögonen. Flört

Ojdå, så glasögonen gick på 6200 kr?  

• Anonym (prisma)

Jupp, tillsammans med bågarna iofs, men jag köper aldrig jättejättedyra bågar heller. Har arbetskamrater med betydligt "värre" synfel än jag själv (och som inte får landstingsbidrag) som härom veckan fick lägga mer än så...

• Anonym (harjagråd)

Det var mer än väntat. Är Synoptik billigare, tro?

• In Sweden

Jag köpte mina senaste glasögon på Synoptik förra sommaren, nappade på deras erbjudande med ett par RayBan slipade solglasögon på köpet vid köp av kompletta glasögon.

Bågen gick på ungefär 1500 har jag för mig, är otroligt nöjd med den. Sen tog jag billigaste möjliga glas, blir ändå inte så tjocka då mitt synfel endast är -2.25/-2.5 (Om jag kommer ihåg rätt).

Sen så har båda prislista på de olika glastyperna, och pris på bågen står ju på bågen i sig.

Svar på tråden Vad kostar glasögon på Synsam och Synoptik?