• DeniceSabina

Barnvagnsdilemma

Behöver lite hjälp och tips! Vi ska på en mini semester i Januari då vi även ska flyga. Därför vill jag ha en vagn som är lätt och smidig. Min son kommer då va 15 månader och kommer sova i vagnen så fällbart ryggstöd är ett måste. Jag är inne på Baby jogger city mini men den går bara att ha framåtvänd. Är det för tidigt att ha sonen framåtvänd vid 15 månaders ålder? Vill ha tips på smidiga vagnar med fällbart ryggstöd, gärna framåtvänd och det är bra om man kan ha den till det är dags att sluta med vagn så slipper jag köpa ännu en vagn, min man är ganska trött på mina barnvagnsköp nu ;)

• Svar på tråden Barnvagnsdilemma
  • femhjärtan

Bugaboo bee är kanske något för er? Vi har en Chicco LiteWay som resvagn och är nöjda med den.

• Ramborg

Jag skulle köpa en billig sulky på Blocket. Vi har en som går att fälla tillräckligt för att barnet ska kunna sova. Flygbolagen brukar inte vara så försiktiga med vagnarna så man vill ju inte ha en fin vagn på resan.

42.
  • MissEofc

Babyjogger city versa har vi, den kan man vända fram och bak. Supernöjd med vår! :)

• Lilla Morran

Skulle leta efter en begagnad resesulky på blocket. Vi har en från babytravel som vi hade första resan när dottern var 11 månader. Då fick hon sitta framåtvända, men bortsett från det så är den kanon - billig, lätt att fälla ihop, fullt liggläge, men inte en vagn som man gråter krokodiltårar över om den blir lite skavd eller så under frakten.

• Fennyxx

Chicco lite way eller motsvarande. Fullt liggläge, går att sova i, någorlunda robust. Visserligen framåtvänd, men det kanske inte är hela världen. Vill man absolut ha bakåtvänd är kanske buggaboo bee bättre, men den är ju rätt mycket dyrare, lite trist att få den manglad av flygplatspersonalen.

• Loppaan

Babyzen yoyo är liten ihopfälld och går som handbagage. Vet inte hur liggläge osv är på den, men går den som handbagage behöver man inte vara orolig för att flygbolaget slarvar bort eller attdeden skadas :)

• MeAndBaby

Håller med, en billig paraplysulky räcker. Jag skulle rekommendera Carena Easy Lieback Lux. Rätt så "robusta" hjul som är dubbla både fram och bak, smidig och inte dyr (köpte min ny för ca 700kr). Lägg i en skön sittdyna, på med en solskyddsskärm (för att skydda lite mer även mot alla intryck från sidorna, som en stor sufflett) och gör det lite ombonat så blir det nog utmärkt.

Svar på tråden Barnvagnsdilemma