• Anonym (orolig)

    en oroande tjej på 25 år

    Är en tjej på 25 år och är 1,62 cm lång och väger ynka 46kg *rodna* Jag har aldrig vägt mer än så mycket och jag kämpar och kämpar för att rasa upp i vikt ca 7-10kg vill jag upp. Jag tycker jag äter och äter men liksom inget händer, även om jag äter 5 mål om dagen så liksom går jag inte upp ens ett gram alltså. så trist är det och segt. 

    Jag och min sambo har försökt och lyckas två gånger att bli gravida men det har liksom slutat i tidiga missfall. så står här än idag utan vårt efterlängtade barn. Och jag har fått för mig att det är så att jag inte kan bära det pågrund av att jag är alldeles för smal och behöver få lite mer fett och muskler på min lilla kropp. 

    Jag mår oerhört dåligt över detta och undrar hur ska jag göra?? Skulle jag gå upp 5 kg eller liknande så skulle jag bli otroligt glad. =)
    så snälla hjälp mig gärna :) berätta hur jag ska gå tillväga. =) 

    / en oroande tjej på 25 år  

  • Svar på tråden en oroande tjej på 25 år
  • Träningsexpert Elmina

    Hej

    Vad bra att du äter ofta, fortsätt med det. Tillsätt gärna olivolja, kokosfett eller rapsolja till maten. Fett ger mycket energi och det behöver du för att gå upp i vikt.

    Andra livsmedel du bör äta mycket av är fet fisk, avokoado, osaltade frön och nötter.

    Drick gärna juice eller mjölk till maten.

    Undvik lightprodukter och avsluta gärna dina måltider med hälsosamma efterrätter med dadelbollar: nötter/kokosfett/dadlar/havregryn/kakao som du mixar och rullar i kokos eller sesamfrön.

    Styrketräna gärna och ät direkt efter passet.

    Lycka till

     


  • Anonym (orolig)
    Träningsexpert Elmina skrev 2013-11-21 13:15:11 följande:
    Hej

    Vad bra att du äter ofta, fortsätt med det. Tillsätt gärna olivolja, kokosfett eller rapsolja till maten. Fett ger mycket energi och det behöver du för att gå upp i vikt.

    Andra livsmedel du bör äta mycket av är fet fisk, avokoado, osaltade frön och nötter.

    Drick gärna juice eller mjölk till maten.

    Undvik lightprodukter och avsluta gärna dina måltider med hälsosamma efterrätter med dadelbollar: nötter/kokosfett/dadlar/havregryn/kakao som du mixar och rullar i kokos eller sesamfrön.

    Styrketräna gärna och ät direkt efter passet.

    Lycka till

     
    åh kanon för dina tips och tack för du svarade, Ska göra allt för att få till detta och få gå upp. för vill gärna få det där plusset igen och att det är kvar i min mage :) tusen tack. 
Svar på tråden en oroande tjej på 25 år