Vuxenmobbning
Jag har arbetat på en Myndighet de senaste tre åren där de flesta är kvinnor över 50 år.
Jag är själv i 30 års ålder.
Det började med att jag blev särbehandlad av chefen när jag var nyanställd. Vi var fyra personer som började samtidigt och min dåvarande chef ville inte att jag skulle sitta själv och ta samtal trots att jag är ganska intelligent och har arbetat med kundservice fem år tidigare. Hon kunde inte heller ge någon bra motivering till vad jag gjorde för fel jämfört med de andra. Sedan när jag bad om hjälp som ny så var det ingen som hade tid att hjälpa mig. Däremot så märkte jag att mina andra kollegor som var nya direkt fick hjälp. Sedan har det lett till att jag blivit kritiserad, nonchalerad och utfryst. Är ofta ensam och hamnar utanför.Alla väljer att ha sin lunch när jag inte har min lunch och ingen lägger märke till mig. Om de gör det så är det för att vara otrevlig.
Jag har tagit upp problemet med min nya chef, som dessutom berömt mig och gett mig högre lön för min insats, dessutom har flera jurister som medlyssnat på mig berömt mig och sagt att jag är duktig. Men ingenting har hänt. Jag har nu gått till Företagsvården pga problem med eksem. Min läkare där tror att det beror på stress.Min gamla chef jobbar kvar men en annan befattning och jag måste tyvärr sitta bredvid henne vilket kanske bidrar till att jag blir stressad.
På senaste tiden har min nuvarande chef ignorerat mig och skällt på mig hon har inte gett mig någon återkoppling till när jag tog upp mobbningen. Jag känner mig så ensam och mår dåligt. Min kille tror det beror på mitt utseende, jag får ofta höra att jag ser väldigt bra ut, dessutom talar jag fem språk och är ambitiös.
Känner bara jag behöver råd eller stöd. Har gjort vad jag kan för att passa in.