• Katarina2011

Vilket schampo och balsam använder du?

Undrar om ni har några bra tips på schampo och balsam.
    Använder oftast Redken eller Sebastian då de är dom enda jag känner att håret blir riktigt rent av.
    Har även provat Lanza, Bed head och lite andra men jag tycker inte att håret blir så rent som de borde och att de är väldigt utspätt.
    Balsam använder jag ett billigt Wella från Coop för typ 50:- då jag tycker de fungerat bäst, lätt att reda ut osv.
    Fram med tips :)
    Vad använder du och varför? :)

• Svar på tråden Vilket schampo och balsam använder du?
  • Jacqueline

Head and shoulders...har jätte känslig och torr hårbotten och allt annat ger mig klåda

• zbaby

Dove mår mitt hår bäst av.. Eller Lanza. Både schampoo och balsam i båda!
    Har stora pumpflaskor med Lanza hemma och Dove när jag är på språng!

• Khaleesi

TRESemmé, använd i flera år, bästa! Ok pris (ca 90:-för 900ml) och så himla bra!
    Billiga hårprodukter är oftast mer utspädda med bland annat vatten än lite dyrare varianter, så det kan löna sig att köpa ett dyrare då de är drygare och räcker längre.
    Glöm inte att om man byter hårprodukter (gäller även hudprodukter) så kan det ta några veckor innan håret vant sig och bli bra, så man får ha tålamod.

• Slug

Urtekram nordic birch schampoo och Veganese balsam från Lush. Varför? Schampot är SLS-fritt, en bonus är att det är ekologiskt, och balsamet är fritt från silikoner.

• ApanApansson

Weleda. Ekologiskt utan en massa skit som förstör både kropp och hår!

• Greta22

Det du borde testa är de mer ekologiska, de som säljs som lite mer hudvänliga. 
    Jag har jätte känslig hårbotten så jag kan inte använda vanliga Schampon allt.
    Jag använder något, som jag inte exakt vet vad det heter. Men det är en brun flaska. kostar runt 100 kr för en flaska. Jag använder den som är vänlig mot hårbotten.
    De ekologiska är enligt mig bäst. Utan parabener och annat som inte är så nyttigt för oss.  

• Dina08

Syoss och Wella. Vill inte slösa pengar på schampo. Tre långhåriga i familjen. Wella är bäst av de två.

• Lady Paraplyh

Jag använder inte schampoo, jag kör med Rasullera (Afrikansk tvättlera) Det finns att köpa på hälsokosten och på ekologiska frisörer, bor du i Stockholm rekommenderar jag FriEkoSör på Mariatorget. ( www.friekosor.se/ ) efter hårtvätten har jag i hårolja och fuktspray.

Svar på tråden Vilket schampo och balsam använder du?