• Katarina2011

Vilket schampo och balsam använder du?

Undrar om ni har några bra tips på schampo och balsam.
    Använder oftast Redken eller Sebastian då de är dom enda jag känner att håret blir riktigt rent av.
    Har även provat Lanza, Bed head och lite andra men jag tycker inte att håret blir så rent som de borde och att de är väldigt utspätt.
    Balsam använder jag ett billigt Wella från Coop för typ 50:- då jag tycker de fungerat bäst, lätt att reda ut osv.
    Fram med tips :)
    Vad använder du och varför? :)

• Svar på tråden Vilket schampo och balsam använder du?
  • aleakim
    TRESemmé, det var den största flaskan jag kunde hitta i vår vanliga affär. Fast jag köper oftast på mig några flaskor om jag är på Gekås eller liknande ställen då priset är nästan halverat där. Jag tycker att det är jättetråkigt att köpa sånt, och framförallt behöva komma ihåg att köpa sånt så stora flaskor är bra. Håret blir glansigt och någorlunda mjukt så det får duga :)
  • Cuddles

Kevin Murphy, både schampoo och balsam. Luktar urgott, mitt hår har fått en mycket bättre kvalitet och är mycket fylligare. Det är skillnad mellan schampoo och schampoo.

• Gladskit

Head and shoulders schampo, balsam spelar ingen roll där varierar jag rätt mycket.
    Nåt som luktar gott och som är vårdande!

• sextiotalist

Barnängens volymschampo och deras balsam

• Matildet

Jag varierar mycket, men går också efter min budget. Syoss, Wella, L'Oreal eller TRESemmé.

Abso-fucking-lutely.
  • plastkotte

Någon som har tips på schampo och balsam för tunt och skadat hår? Mitt hår förändrades i våras, och helt plötsligt rasade nästan hälften av.. Så nu har jag jätte tunt hår och vill gärna ha ett bra schampo som bygger upp mitt hår igen. Jag har använt olika varianter av redken senaste 2 åren, förutom i våras då jag var så dum att jag testade tresemme vilket jag misstänker var orsaken till att håret rasade av.. Det tog dock 2 månader innan jag förstog vad det var, och därmed var skadan redan skedd. Så om någon har bra tips på schamp och balsam som är återuppbyggande och skyddar håret så är det välkommet! Jag har superkänslig hårbotten och har tidigare använt kerastase vilket jag inte tål då det börjar klia, därefter har jag kört på redken vilket har funkat bra med min hårbotten. Nu är dock håret i sig alldeles tunt och bara hänger.. Ska snart klippa mig och vill samtidigt vårda det håret som är kvar med bra produkter :(

• Fia 28

Använder Wella Professional Enrich till både schampo och balsam. Emellanåt använder jag Wella Professional Brilliance for coarse coloured hair då håret blir ganska torrt när jag slingar det, då blir håret superlent igen.

• LillaJag06

Använder Neccin då jag är allergisk mot något ämne i andra schampoo.

Annars gillar jag Tigi och Kevin Murphy.

Hårinpackning MariaNila och hårolja Maria Nila ( lingon ), biosilk.

• amaanda

Jag använder TREsemme "keratin smooth" schampo och balsam. Bästa jag haft! Har testat så mycket olika, men nu kommer jag aldrig byta igen! Håret blir underbart mjukt och får en otroligt fint lyster :) drygt är det också!

Svar på tråden Vilket schampo och balsam använder du?