• frappa

    Min son håller på med droger..

    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 09:09:27 följande:
    Jag är själv emot cannabis men har svårt att se att LSD skulle vara ofarligare än vad cannabis är,
    och med en ordförande med egen agenda i spetsen kanske man ska vara ännu mer skeptisk till resultat man kommer fram till, även om jag även kan hålla med om att alkohol är farligare än vad vissa tror.

    Det är dubbelmoral på högsta nivå när man inte även förbjuder alkohol, men alkohol, skatterna och bensinpriset är heliga kor som man vill ha på ett visst vis.

    Hans agenda OCH uppdrag som han fick av regeringen.


    Var att ta reda på hur farliga drogerna var för individ och samhälle i kostnader och så vidare.


    Det resultera i att han tog till forskning i ämnet, vilket man sällan gör när man kommer och pratar om droger i normala fall.


    Varför LSD får så låga poäng, är för det är i princip helt omöjligt att missbruka.
    Jag tror att LSD fått sitt dåliga rykte pga ängladamm(PCP), som kan få sin användare helt galen.
    LSD är en mild men potent drog.
    Hade vi införlivat LSD i vården och administrerat av vården, så hade vi kunnat få bort upp till 70% av alkoholisterna över en natt.


    Även bra mot PPTS och liknande tillstånd.

    Alkoholskatten är ingen helig ko, om de kunde få bort alkoholen från Sveriges yta och aldrig någon mer skulle konsumera alkohol.


    Så skulle dom gjort detta utan att tveka, för ingen skattsats räcker till att täcka upp sjukvårdskostnaderna av alkoholens skador.

  • frappa
    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 09:49:12 följande:
    Va bra att du säger att vi har forskning som visar oss vad är vad

    En svensk epidemiologisk studie på 45 000 värnpliktiga som mönstrade 1970 var länge det viktigaste beviset för sambandet mellan cannabis och schizofreni.


    "Peter Allebeck och Sven Andréasson och deras forskarlag följde upp de unga männen 15 år framåt och fann att risken för att drabbas av schizofreni var 2 till 6 gånger högre (beroende på hur tidigt och hur mycket de rökt) hos dem som rökt cannabis, jämfört med dem som inte rökt alls."


    "Att röka cannabis ökar risken för en mängd olika fysiska och psykiska sjukdomar och skador, både under och efter cannabisruset. Långvarig användning av cannabis kan även leda till kroniska psykoser och ökar risken för att utveckla schizofreni. "

    "Förutom de lungsjukdomar som vanlig rökning kan ge så påverkar cannabis också psyket."

    "Cannabinoiderna som finns i cannabis påverkar hjärnans signalsubstanser. Sedan gammalt har man upptäckt att det kan uppstå rena hallucinationer. Några av upplevelser man får kan också vara väldigt ångestfyllda och man kan få svåra panikattacker och paniksyndrom. Det kan också ge psykoser,"

    "En vanlig effekt av cannabisanvändning är det som tidigare kallades amotivationssyndrom - personen i fråga blir passiv och drar sig undan, vilket i sin tur kan påverka prestationerna i skolan eller på jobbet."

    Men det kanske bara är viss forskning som visar vad som är vad enligt droganvändare ..?


    Den värnplikts studien är sågad efter fotknölarna av den vetenskapliga världen.


    Varför, ja en anledning är att man struntade i att ta hänsyn till de som hade psykiska sjukdomar av olika slag före.
    Men du har rätt att det finns en korrelation mellan cannabis och schizofreni, och det är att den schizofrena upplever att cannabis är en bättre medicin än de ananrs får.


    inte så konstigt eftersom cannabis med CBD CBN och en del andra cannabionider, är mycket krafitgt antipsykiska.


    Sen finns det både forskning och statistik i detta område.


    Som visar att antal nya fall av schizofreni per capita är samma genom åren, man kan inte notera någon ökning ens när cannabiskonsumtionen har ökat mångfalt.
    UK stat  =  www.schres-journal.com/article/PIIS0920996409002692/abstract
    AU Forsk  =  www.ukcia.org/research/TestingHypotheses.pdf


    Liknande resultat har man i USA, dock har jag ingen länk på detta.

    Cannabis ger dig inte lungcancer eller KOL, allt enligt en forskare som FHI själva har använt MYCKET flitigt historist.


    Hans namn är Dr Donald Tashkin, finns youtubeklipp där han förklarar hur han gått till väga i sin forskning.


    Och varför han nu kom fram till att han var tvungen revidera hans forskning.


    Man utgick helt blint att förbränd cannabis innehåller 50ggr mer cancerogena ämnen än tobak, och helt enkelt gjorde en felaktig slutsats baserat på detta.


    Det är rätt uppenbart efter forskningen är gjord, att det finns nått i cannabisen som hindrar cancercellers tillväxt i lungorna.
    Vad det är skulle vara mycket trevligt att få reda på, så vi kan eliminera lungcancer en gång för alltid.


    Det är en nasty sjukdom helt klart.


     


    Psykoser har ungefär samma historia som schizofreni.


    En av länkarna behandlar just psykos också.

    Amotivationssyndrom en suspekt flum "diagnos".


    Den faller på sin orimlighet eftersom vi har livstidsprevalens på cannabis på ¨1,3MILJONER .
    jag personligen har kännt mig icke motiverad många ggr under mitt liv, då har inte ens cannabis funnits på kartar.


    Så en mycket godtycklig "tillstånd".

    Att klippa och klistra från CAN, har inte mycket med forskning i ämnet att göra.


    Tyvärr så har en del med tveksam moral, svårt att förstå detta.


    utan nickar säger ja staten du vet bäst.

  • frappa
    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 10:16:51 följande:
    Självklart är den det, jag hade inte väntat mig annat än att droganhängare skulle välja att förbise det resiltat som uppvisats i och med denna undersökning, den stödjer inte era 'sanningar' och sk fakta.

    och du.. enligt majoriteten av samhället så är det droganvändare som har en tveksam moral, inte motståndarna men du lyckades vända på den sanningen också och göra den till din 'egen'.
    Vad blir det mer? 'På åttonde dagen skapade Gud cannabisen för mänskligheten att glädjas åt', 'Cannabis botar nageltrång och den svenska avundsjukan'

    Det börjar även bli svårt att hänga med i dina inlägg, du skriver väldigt osammanhängande, vad det beror på kan man bara spekulera i.

    Men undersökningen har inte tagit hänsyn till redan dokumenterad psykisk ohälsa.


    Är inte detta ett måste, för kunna påvisa cannabisens farlighet i detta område?


    Det är som att bara använda krockade bilar och säga det är farligt att köra bil, för titta på alla krockade bilar som står där.

    Ledsen gumman, ni är snart ingen majoritet.


    Det skiftar i en rasande hastighet, så snabbt att du inte kommer fatta var som donga dig i huvudet.
    Åttonde dagen skapade gud cannabis?
    Jag har itne religion som hobby, jag tror på evulotionen ala darwin.


    Eller var det ett försök vara lustig, eller var det ett försök lägga ord i munnen.


    Eller var det ett försök att stärka dina argument, som nyss blev krossade?
    hands up for the last one Solig

    Ser du avslutade med en till sån.


    Så här har jag skrivit sedan jag börja skriva i princip.
    Och cannabisen när kom den in tro???
    Ja, 25-30 år senare, så älskar ditt lama försök att stärka dina "argument" som precis blivit krossade.


    Genom att köra en ad hominem liknande sak, du är nu avslöjad.


    Vet du försöker antyda cannabisen gör att man inte kan skriva, det är vad jag kallar en spark mellan benen på alla dyslektiker.
    Nej, jag är inte dyslektiker, men trots allt står vi här efter du spottat på de som inte kan skriva som du önskar.


    Men du tänkte la inte på det Skrikandes

  • frappa
    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 10:33:04 följande:
    Ja man kan väl inte anklaga er för att vara selektiva angående forskning och 'sanningar'.

    De enda ni kan övertyga är de som redan är droganvändare, att ni inte inser det är lite pinsamt faktiskt.
    Jag är emot droger men inser att jag inte kan få en droganhängare att ändra åsikt då de är fast i sina beroenden och försöker ursäkta det med diverse 'fakta' och 'sanningar' som inte vare sig fakta eller 'sanningar'.


    Saklighet, logik och forskning och de som tror på detta, övertygar man alltid.


    Inte att börja konsumera själva, utan att cannabis har inte den farlighet som en del vill påstå.


    Du verkar styras av en högre moral och en åsikt som du inte kan förklara.

  • frappa
    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 10:09:33 följande:
    En stor studie är alltså inte sann pga att den inte stödjer din åsikt, men den forskning som stödjer din åsikt den är å andra sidan sann, det är alltså det du säger?

    Men jag väljer att sätta trovärdighet till en så pass stor studie istället för till en droganhängare som är fast i sin egen propaganda med sina 'sanningar'.

    Det är nog bättre om du propagerar din 'sanning' och de 'rätta' forskningsreultaten till de redan 'troende'

    Den är inte rätt den studien, just för den inte tagit hänsyn till redan dokumenterad psykisk ohälsa före
    Du verkar ha svårt att ta in detta, och ser det som vi dissar studien, denna studien stödjer det vi säger.


    Då i dess reviderade form, där man tagit hänsyn till psykisk ohälsa som uppkom före.

  • frappa
    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 11:01:05 följande:
    Jag behöver inte skriva mer, dina inlägg säger så mycket mer än vad mina ord om drogers skadliga inverkan någonsin kan göra.

    Det värsta är att du inte inser det själv

    Och du jag har inte kallat dig dyslektiker så var snäll och lägg inte ord i min mun eller jämför ditt osammanhängande prat med deras svårigheter är du snäll.

    Den meningen säger att du inte läst det du citerade.


    jag inser att cannabisen itne har ett skit med hur jag skriver, och detta är jag 100% säker på.


    Varför, ja för jag lärde mig skriva såhär 25-30 år innan cannabis kom in i livet mot min smärta.


    Detta hade du sett om du hade läst, det är inte så svårt att hitta, fast jag skriver fasansfullt.

    Nä, jag vet du inte kalla mig dyslektiker, men du bajsade på dom ändå.


    För kan man inte skriva som du önskar, så finns det bara en sak det kan vara och det är cannabis tydligen.

    med min erfarenhet på forum, så nu är ett antal år.


    Så vet jag om när man ägt någon, och det är när de helt koncentrerar sig på hur man skriver.


    Och i diskussioner om cannabis gör de alltid en ad hominum likande sak som du gjorde.


    Att det är cannabisens fel, enda tråkiga för dig är att jag lärde mig skriva såhär.
    LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅngt innan jag tog cannabis.


     


    Du är medveten om att andra kan läsa det du skriver väl, eller?

  • frappa
    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 11:19:38 följande:
    Du hittar på egna sanningar och uttrycker dig om att ha 'ägt' någon, du framstår inte bara som osammanhängande utan även som väldigt omogen.

    Sen att prata osammanhängande har inget med dyslexi att göra, för isåfall skulle många upprörda/påverkade mm människor också vara dyslektiker, så sluta dra in saker som inte har med detta att göra.
    Du gjorde fel som drog in deras svårigheter från början, att du sen försöker lägga det på mig ändrar inte fakta och dina inlägg finns kvar för alla att se.

    Nu lägger jag ner diskusionen med dig då du som sagt är selektiv när det gäller forskning och fakta, och dessutom hittar på saker.

    Jag får väl känna mig 'ägd' av dig  Drömmer

    Egna sanningar?


    Du menar att jag inte börja använda cannabis innan för ett par år sedan, eller?

    Vi pratar inte här vi skriver, dyslexi brukar återspegla sig rätt kraftigt i det man läser och skriver.
    Men nu påstår ju jag inte att jag har dyslexi, utan att du bajsade på dom nyss.

    Ja, jag är selektiv, för jag vill åtminstone få mer än ett inlägg per år.

    Man är ägd, när man helt skiftar från sakfrågan och vänder sin diskussion mot person.


    det vet du också, det är därför du lägger av, för du nu insett att även andra kan läsa dina inlägg.


    Skulle jag vara dig, så skulle jag kontakta en moderator och plocka bort dina inlägg.


    Du är i alla fall anonym, det är enda trösten för dig.

    Ska också lägga ner diskussionen, men inte sluta.


    Utan umgås med barnen en stund, ta en tupplur sen kanske äta lite innan jag kommer tillbaka igen.

  • frappa
    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 11:34:00 följande:
    Ja för du är ju mindre anonym - din logik är så otroligt skarp.

    Och återigen 'ägd' är något som mest barn/ungdomar och omogna människor brukar slänga sig med men jag bjuder väl på det eftersom du så storsint bjudit av dig själv när det gäller att visa varför man inte ska använda droger.

    Jag är inte det minsta anonym, jag skriver om mig själv här hela tiden.


    Du har valt tt gömma din identitet här, så nice try.

    Det var du som gick över från sakfråga till det personliga, ägd är ett bra ord här.


    För det förklarar en massa i ett enda litet tre bokstavs ord.

  • frappa
    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 19:52:20 följande:
    Och logiken fortsätter.. du anser att du inte är anonym alls?

    *suck* då förklarar vi det uppenbara:

    Du har varken bild eller namn på dig vilket innebär att du i praktiken är lika anonym som mig och alla andra som inte visar vem dem är.

    Att man på FL vet att 'frappa' är pro-droger betyder inte att du inte är anonym.
    Din identitet är lika gömd som andras, att du missar detta är så otroligt pinsamt och faktiskt en smula oroande.

    Hoppsan jag är visst inte lika 'ägd' längre? jag kanske gick till lite mer 'leasad' nu?


    Jag upprätthåller en anonymitet ja.


    Dock så döljer mig inte bakom FL´s anonymitets funktion som du.

    Jag är inte pro droger, jag är för saklighet, logik och fakta.


    Vill inte på något sätt att någon ska använda droger.


    Inget jag rekommenderar, inte ens alkohol.


    Men den som tar valet att nyttja droger(alkohol inkluderat), anser jag är värda att ta del av saklighet, logik och fakta.

    Jag har redan slitit ut att du är ägd, det är som det är.


    Då du avslutade sakfrågan och gick över till det personliga mot mig.

  • frappa
    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 20:30:35 följande:
    Att du själv började svänga dig med uttryck som "Tyvärr så har en del med tveksam moral, svårt att förstå detta."  är tydligen en annan sak, det är bara personangrepp när det går åt ena hållet?

    Samma lysande logik som när du anser att du inte är anonym, fast där är det också svårt att hänga med i svängarna du går från att säga "Jag är inte det minsta anonym, jag skriver om mig själv här hela tiden" till "Jag upprätthåller en anonymitet ja."
    Så vi tar det igen - Du är lika anonym här som jag, att man skriver under ett medlemsnamn gör en inte till mindre anonym, detta är något de flesta förstår

    Med andra ord du är lika bra på att vända på saker för att försöka framstå som ett 'offer' som du är att anpassa sanningar och forskning så att det ska överensstämma med din åsikt, allt annat avfärdas av dig.
    Något du självklart är fri att göra men du tappar också trovärdighet i och med det.

    Jag hoppas ändå någonstans att du gör allt detta medvetet för då är det bara pinsamt och uppenbart men om inte så är det oroande och mer sorgligt en pinsamt.

    Jag behöver inte skriva mer nu, du har sagt allt som jag vill bevisa så bra själv genom dina inlägg - tack för det

    Ett inlägg som beskriver din moral i frågan, kan inte vägas upp av alla dina angrepp på mig som person.

    Jag är anonym, men inte enligt FL´s regler.


    Du gömmer dig bakom deras regler, och inte avslöjar ditt nick här.

    Är inget offer, inga anpassade sanningar, jag är 100% ärlig om mitt liv och min konsumtion på cannabis.


    Dock så fattar jag det var en sanning som inte gillades av dig.

    Ditt problem, som nu många har tagit del av.


    Är att du sluta diskutera sakfrågan, och diskutera mig som person.
    Det är en ad hominem variant, och alla vet som diskuterar är ett sätt man tar till när man inte pallar med diskussionen längre.

  • frappa
    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 21:58:18 följande:
    Jag har inte ifrågsatt dina sanningar om ditt liv, utan ifrågasatt ditt avfärdande av andras sanningar, dina erfarenheter väger tyngre än forskares tydligen, om de inte är forskningsresultat som stöder din åsikt vill säga.

    Jag är ledsen men din taktik är uppenbar, de enda som är offer här är de som drabbas av drogproduktionen, distributionen och användandet av det, inte någon som själv sitter och slänger ur sig personangrepp till höger och vänster för att sen spela offer.

    Du är anonym enligt FL's regler säger du nu.. med andra ord det hade alltså inget med hur jag jag gömde mig och var anonym medan du enligt egen utsago  absolut inte var anonym, det handlade om forumsregler.. då kanske du skulle ha påpekat detta istället för som i vanlig försöka få något att framstå som det inte är.

    Nästa gång kanske du ska skriva som det är, att du skriver under ditt medlemsnamn på FL men att vi båda i grunden är lika anonyma.
    Men nej istället ska det vändas och vridas och hittas på - i slutänden gör det dock att du framstår som otrovärdig, du ändrar ju på fakta allteftersom för att till slut stå fast vid något helt annat än där du börjar.

    Ungefär som med personagreppen, även där hittar du till och med på saker, som t ex att jag ska angripa dyslektiker? Snarare var det väl så att jag angrep dina osammanhängande inlägg och antydde mer på droganvändning än någott annat, varför skulle jag ens dra in dyslektiker i det, men jodå verkligen logiskt tänkt.

    Sen tycks lite klargörande vara nödvändigt, och det här är viktigt - Jag är inte ett dugg intresserad av dig personligen utan enda anledningen till att jag skrivit här är för att jag har en åsikt gällande droger.
    Det handlar alltså inte om dig personligen så varför du försöker göra det till det förstår jag inte?

    Jag har helt enkelt inget annat val än att sluta diskutera med dig.
    Inte bara för att du vänder på sanningen utan för att du också verkar ha vissa föreställningar och det tror jag inte är bra, varken för diskussionen eller dig. Detta menar jag faktiskt genuint, tro det eller ej.


    Du tog ju upp en studie som är sågad i forskningsvärlden efter fotknölarna, just pga den inte tog hänsyn till redan diagnostiserade innan mönstring.


    Inte mitt fel, utan den som utförde studien och de som sen rätta till studien.


    Rikta din ilska mot dom istället om du anser dig veta bättre än dom.


    Och inte mig som bara förmedlar det hela.

    Det är bara du av oss två som konstant hållit på med personangrepp.


    Du blivit mer och mer frustrerad när jag inte faller för dina provokationer.
    kanske dra dig tillbaka och slipa på dom, så kanske du får den reaktion du vill ha.

    Du gömmer dig bakom en anonymitets funktion som finns här på FL, där med gör du dig anonym från ditt användarnamn.


    Du har inte en chans här, bara klicka i boxen med ditt namn så är din anonymitet borta.


    Nu råder jag dig inte göra detta, med tanke på vad du presterat här.

    Såklart du angrepp de som inte som skriver som du önskar saker och ting skall skrivas.


    Där ingår även dyslektiker, att du bajas på mig rör mig inte i ryggen.


    Men bajsa på dyslektiker och andra som har problem med att skriva är MYCKET LÅGT!!!!!


    Sen skickade du på en ad hominem liknande sak som att det måste vara pga cannabisen som gör stavningen.
    Ett säker sak när någon helt tappat greppet om diskussionen och inte klarar av ämnet längre.

    Och om du svarar eller inte rör mig inte i ryggen, varken när du försökte hålla dig till sakfrågan.


    Eller när du gick över till enbart personangrepp.

  • frappa
    Anonym (Fass) skrev 2013-12-30 21:58:18 följande:
    ...

    Sen tycks lite klargörande vara nödvändigt, och det här är viktigt - Jag är inte ett dugg intresserad av dig personligen utan enda anledningen till att jag skrivit här är för att jag har en åsikt gällande droger.
    Det handlar alltså inte om dig personligen så varför du försöker göra det till det förstår jag inte?


    Konstigt att du inte är ett dugg intresserad med mig som person, med alla dessa personliga påhopp.


    Du måste väl inse(troligtvis inte) vilken hycklare du böir där.
    Din åsikt om cannabis har du inte lyckats berätta om varför, utan mest det är min åsikt sen nada.

  • frappa
    KiaL skrev 2014-01-08 14:26:37 följande:
    Har man inte själv varit i situationen så är det nog svårt att förstå hur man reagerar. Skulle någon av mina barn ha våldtagit eller mördat tex. skulle jag absolut känna avsmak och avsky.. Hur konstigt det än låter så är det nog så att man kan både känna kärlek och avsky till den man älskar.

    Men när jag skrev inlägget så hade allt precis uppdagats och jag var arg och ledsen. Fortsätter man läsa resterande av mina inlägg så ser man att jag inte vill kasta ut honom alls eller avskyr honom. 

    Snarare tvärtom. Jag älskar min son djupt men det betyder inte att jag låter honom göra som han vill eller bara släpper det. Jag kämpar för det som är rätt. Och nu är saker på rätt väg än så länge och allt fungerar som det ska.

    Vad har detta med saken att göra?


    Personligt nöje kontra våldföra sig eller döda en annan person, hur hamna dessa i samma kategori?

  • frappa
    Anonym (droger) skrev 2014-01-08 15:50:40 följande:
    Min son håller också på med skiten. Trodde han skötte sig och slutat men nejdå kom hem papper från soc idag. Blir så besviken. Hade en långt snack på telefonen. Mitt barn vill hålla på och röka lite då och då för det är ju inte farligt och han vill även stötta en legalisering av det.

    Spelar ingen roll vad jag säger eller gör,har kämpat hela hösten emot det här med möten hos soc,poliser osv. Eftersom min son är under 18 så blir ju jag indragen hela tiden i allt. Jag har en sjukdom som gör att jag inte orkar fara iväg på möten hela tiden. Självklart är det inte det som är det värsta men jag börjar tappa orken, jag är ensam med min son ,pappan är inte med i bilden.

    Vet inte hur framtiden ska bli för mitt barn,kanske måste till en lvu :(

    Känns väldigt främmande att man beslutar om lvu för sporadisk konsumtion cannabis.


    Värsta är denna myndighetskontakt han nu får, kommer vara där och förstöra för honom en bra lång tid.


    Även om han beslutar sig att sluta imorgon.

    Även om du inte gillar cannabis, tycker du rätt att samhället brännmärker din son på det viset?


    Vad ska syftet med att man ska ha få kvar detta märke även efter sin avslutade konsumtion, är inte detta rätt kontraproduktivt.


    Där vi har en pojke/man som är på väg att resa på sig i livet, så är vi där och sprakar ner knarkarjävlen(jag ser inte din son som detta, men så det funkar) direkt.

  • frappa
    KiaL skrev 2014-01-08 19:05:33 följande:
    Nej jag gör det inte för min skull även om du tror det. Jag gör det för jag anser att ingt gott kommer ur droger och jag vill hans eget bästa. Har inte påtvingat honom mina värderingar alls.

    Han bor under vårt tak och här är det nolltolerans av många olika anledningar som jag tidigare skrivit. Men hans tankesätt är fortfarande detsamma. Dock respekterar han vad vi säger och förstår varför. Han tycker inte att vårt agerande var korkat alls. Han förstod varför vi gjorde så. han förstod att det han gjorde var dumt men att det var en lösning då.

    Han har inget agg mot oss alls och vi sitter tillsammans i lugn och ro för att komma på bra lösningar. Han är ren nu och har lovat att va det så länge han bor hemma och även kanske efter också. Men det är en senare fråga. 

    Såklart du har, du sa ju precis att du anser inget gott kan komma ur droger.


    Det är ju helt klart en värdering du gjort om droger där.

Svar på tråden Min son håller på med droger..