Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

HJÄLP, långvarig halssmärta!

Har du fått göra gastroskopi?

• Anonym (.)
    Anonym (Hals) skrev 2013-11-16 21:18:16 följande:
    men endock envisas alla med att skriva ut olika magmediciner?!

Det var det jag tyckte var konstigt... stå på dig och förklara att du inte kan gå så längre! Kräv en gastroskopi, dem kan ju inte hålla på att skriva ut magmedicin utan att veta vad det är dem behandlar?

Jobbigt för dig att gå med det så länge!!
  • Anonym (.)

Men inget hjälper ju? Det har du säkert sagt till dem i och för sig.

Med gastroskopet ser dem ju ner i matstrupen osv, om det skulle vara något där. Men det kanske är mest luftstrupen du känner att du har besvär ifrån?

Himla konstigt att man inte kan komma på vad det är! Har en vän till mig, hon har op bort halsmandlarna men känner i princip jämt som att hon har halsfluss, alltså ständigt ont i halsen. Hon vet inte heller varför!

Klurigt. :/

• Anonym (.)
    Anonym (Hals) skrev 2013-11-17 00:13:24 följande:
    Ja det har jag sagt upprepade gånger...

Det som jag tycker är mest konstigt är att ingen verkar vilja reda ut det?! som sagt varit till ett ex antal läkare o ingen har en aning, rycker på axlarna, säger prova det här, sen finns man inte längre...

Hur har det gått för din kompis? Har hon fått någon som helst hjälp? Jag har iofs mina halsmandlar kvar, men det kanske kan vara något liknande?

Har dessutom varit till akuten två gånger pga svårt att andas pga halsen! Fortfarande ingen hjälp!  

Sjukt att du inte få hjälp, speciellt när du vart på akuten också! Hur ska man få dem att lyssna?? Har du ingen du kan ta med dig till läkaren, som kan hjälpa dig att pusha på och intyga hur jobbigt du har det? Inte för att de egentligen ska behövas men i detta fallet kanske det är det som behövs.

Hon har inte sökt läkare för det, är nog inte så jobbigt som ditt!
  • Anonym (.)

Sjukgymnast är ju säkert bra för din onda nacke men hjälper knappast din hals... ;)

Vi får hoppas du får en läkare som verkligen tar dig på allvar och utreder detta ordentligt när du kommer till öron näsa hals.

Håller tummarna!!

Svar på tråden HJÄLP, långvarig halssmärta!