Inlägg från: Malin 1982 |Visa alla inlägg
  • Malin 1982

Bf i slutet av juli

Hej

Tar mig friheten att hoppa in i denna tråd efter att ha fått reda på att jag väntar mitt andra barn för bara några timmar sedan...
    Hoppas alla mår bra och kan känna den där spännande känslan...  :)

• Malin 1982
    cremeburlee skrev 2013-12-17 20:36:48 följande:
    8+5 idag känner inget speciellt ännu. Ingen molvärk/växtvärk och knappt någon illamående eller trötthet. Enbart större och ömmare bröst. Någon annan som knappt känner av graviditeten? Har sådan oro.
    Jag kan känna mig "lite konstig" ibland, annars inget förutom ömma bröst. Så förhoppningsvis har både du och jag det ganska enkelt hittills och inget att oroa oss för..  :)
  • Malin 1982
    cremeburlee skrev 2013-12-18 09:48:02 följande:
    Åh, vad skönt att höra att jag inte är ensam om det. Min man vill inte ens höra mina tankar. Så fort jag säger ''Tror inte barnet Lev...'' Så har han flyger han på mig håller för min mun haha ''shhhh shhhhh'' ....Jaha. Nej, men jag ska på UL nu om 3 veckor och nästa vecka ska de ta blodprov osv. Här i DK gör de kubtest till allt och alla gratis. Så det känns skönt.. Och flera UL som startar redan från V13. Men jag är ändå rädd för själva UL känns inte alls som goda nyheter. Försöker verkligen glädja mig men jag har så negativa tankar så jag inte kan styra det mer. Mår riktigt dåligt av det.

Inte bra om du oroar dig så mycket. Har du pratat med din barnmorska om det? De brukar ju oftast kunna komma med kloka ord och råd...
  • Malin 1982
    min längtan skrev 2014-01-04 02:59:09 följande:
    Jag är inne på vecka 11+2 nu. Har ännu inte berättat något för min familj om graviditeten. Jag tycker det är så svårt hur jag ska berätta.. Och om hela familjen ska få reda på det samtidigt eller berätta det ex bara för mamma o pappa och sedan syskonen i efterhand.

Hur har ni andra gjort? När berättade ni/tänker ni berätta? Hur berättade ni det och för vilka i familjen?
    Jag berättade för min syster först. Sedan berättade vi för mina föräldrar nu när vi var hos dem hela julhelgen... Blev ju lite svårt att dölja det när mamma kom och frågade om jag ville ha ett glas vin.. :)
  • Malin 1982

Hej

Oj, var några veckor sedan jag var här och det märks att vi alla har gått lite längre tid nu. Vi har UL den 25:e februari (det stora "vanliga") och jag är också lite nyfiken på att ta reda på vilket kön det är. Samtidigt känner jag att jag då tappar lite av spänningen. Ja, ja... Vi får se hur det blir...  =)

• Malin 1982

En fråga som har dykt upp i mitt huvud. Det är så att jag inte har speciellt bra relation till min chef och har därför inte heller talat om att jag är gravid. Har också sån tur att det ännu inte syns att jag är gravid. När är man skyldig, enligt lag, att begära föräldraledighet? Hur lång tid innan?

• Malin 1982
    Trasan87 skrev 2014-03-08 08:58:48 följande:

På mitt jobb måste jag ha lämnat in ansökan om föräldraledighet minst två månader innan jag ska gå.

Tack för svaret...  "Tyvärr" är det så att jag har fått reda på att jag måste tala om det tre månader innan...  :(
  • Malin 1982

Hej

Nu ska vi se om det fortfarande händer något här.... Behöver lite hjälp... Finns det någon som har något bra knep för att bota halsbränna...???

• Malin 1982

Finns det någon här som vet var jag kan få tag på en Angelcare blöjhink? Vår är slängd sedan sist vi hade blöjbarn och jag har refill kvar så jag vill gärna ha tag på en hink igen. Eller om någon vet någon annan hink som refillen passar i...?

Svar på tråden Bf i slutet av juli