• Mijon79

Bf i slutet av juli

Har nu äntligen plussat. Försök nr 15 och med ett mf för 11 mån sedan.

Jag vet att det finns ett par trådar redan ang bf i juli, men eftersom jag har bf 25 juli och nu är i v 5 känner jag mig lite efter alla de som redan är i v 7-8.

Detta är vårt första barn och vi är otroligt glada, spända och självklart oroliga.
    Skulle vara skoj att ha någon att dela denna tid i väntan på v. 12 och senare naturligtvis.

Så välkomna in.   

• Svar på tråden Bf i slutet av juli
  • Malin 1982

Hej

Tar mig friheten att hoppa in i denna tråd efter att ha fått reda på att jag väntar mitt andra barn för bara några timmar sedan...
    Hoppas alla mår bra och kan känna den där spännande känslan...  :)

• LovisaC
    Fröet skrev 2013-12-08 15:51:52 följande:

Haha vi fick berätta för 2 veckor sedan för magen har bara blivit större med dagarna :)
    På fredag är de UL :D

He he he! :D
    Jag har bara samlat vätska så hela min kropp är som en mjuk vattenballong. Mycket irriterande! 
  • Fröet
    Tysan skrev 2013-12-09 15:28:06 följande:
    Skönt att du kan vila ut dig ordentligt snart då. Jag är sjukt trött jag med. Jobbar på dagis och där är det full rulle hela dagarna. Men nu är det snart jul och några dagars ledigheter. Åå vad roligt och få se ditt lilla frö. Du har fått en väldig stor mage, men jättefin är den;) vilken vecka är du i? Har ni berättat för familjen?

Åhh innan jag blev gravid kämpade jag med att komma in på utbildning till barnskötare :) Jag är i V.7(6+1) på bilden som är tagen i fredags. Är du svullen? Vi har berättat för de flesta i omgivningen, jag kan inte dölja magen längre. Är det någon som vet att ni väntar?
  • Fröet
    Malin 1982 skrev 2013-12-09 20:30:37 följande:
    Hej Tar mig friheten att hoppa in i denna tråd efter att ha fått reda på att jag väntar mitt andra barn för bara några timmar sedan... Hoppas alla mår bra och kan känna den där spännande känslan...  :)

Grattis och välkommen :)
  • Fröet

Nu har jag pratat med bm om mitt illamående och tröttheten. Hon rekommenderar mig att prova Postafen men tröttheten måste jag vända mig till vårdcentralen om så fick en tid på torsdag.

• fantasifull

Vet inte men jag får känslan av att något är fel. Får små rosa flytningar & små blödningar till och från men alla menar att det är så vanligt men ändå kan jag inte lugna mig. Allt känns så märkligt ... Blir galen :/

• elinamanda

Hallå allihopa! Jag har nog aldrig blivit lyckligare av att bli medlem i en sida. Men jag plussade 25/11 och beräknas vara i v. 8 (7+4) och vill dela detta med er och vill att ni delar med er av allt ni vet och känner. Jag är ute efter mycket info då detta är första barnet, så jag är helt ny på det här och nervös inför allt! Kön är låååång till barnmorskan i min lilla stad. Ska dit första gången 13/1 *suck* Har hittills endast skummat igenom denna tråd, men längtar efter att läsa varenda ord som är skrivet.. En kväll jag inte är lika trött som idag. ;)

• fantasifull
    elinamanda skrev 2013-12-10 22:05:31 följande:

Hallå allihopa! Jag har nog aldrig blivit lyckligare av att bli medlem i en sida. Men jag plussade 25/11 och beräknas vara i v. 8 (7+4) och vill dela detta med er och vill att ni delar med er av allt ni vet och känner. Jag är ute efter mycket info då detta är första barnet, så jag är helt ny på det här och nervös inför allt! Kön är låååång till barnmorskan i min lilla stad. Ska dit första gången 13/1 *suck* Har hittills endast skummat igenom denna tråd, men längtar efter att läsa varenda ord som är skrivet.. En kväll jag inte är lika trött som idag. ;)

Välkommen. :) inte så mkt aktivitet här dock :/ finns en till tråd som heter julibebis 2014 fr händer det mer ^^, hoppas du hittar ett ställe att trivas på :)
  • Fröet
    fantasifull skrev 2013-12-10 19:28:50 följande:
    Vet inte men jag får känslan av att något är fel. Får små rosa flytningar & små blödningar till och från men alla menar att det är så vanligt men ändå kan jag inte lugna mig. Allt känns så märkligt ... Blir galen :/

Håller tummarna för att det inte är något som är fel. Har du ont? Kanske överansträngt dig?
Svar på tråden Bf i slutet av juli