• Mijon79

Bf i slutet av juli

Har nu äntligen plussat. Försök nr 15 och med ett mf för 11 mån sedan.

Jag vet att det finns ett par trådar redan ang bf i juli, men eftersom jag har bf 25 juli och nu är i v 5 känner jag mig lite efter alla de som redan är i v 7-8.

Detta är vårt första barn och vi är otroligt glada, spända och självklart oroliga.
    Skulle vara skoj att ha någon att dela denna tid i väntan på v. 12 och senare naturligtvis.

Så välkomna in.   

• Svar på tråden Bf i slutet av juli
  • cremeburlee
    kulanbulan skrev 2013-12-18 12:26:12 följande:

Hemkommen från vul. Det fanns inget foster. En sk ofosterlig gravidetet.
    Fick en tablett att ta som ska mjuka opp så att "allt" har lättare att böda ut. Fredag morgon ska jag in på avdelningen så då blir det starkare piller som gör att det stöts ut.

Min man och jag är mycket leds´na, men samtidigt är det skönt att klarhet. Jag har ju mått ovanligt bra redan från början så jag har haft känslan att nåt är fel.

Värst är att jag hamnade att berätta för de två äldsta barnen 10 och 11 år. De visste inte om att jag varit gravid, men De är ju så stora att de förstår hursomhelst att nåt är fell , men helst hade jag sluppit göra dem ledsna!
    I och med att jag måste in på sjukhus på fredag så vill de såklart veta vad felet är. Och hellre berätta än att de ska fundera på om det är nåt ännu allvarligare.
    Barnen har skoljulfest ikväll och jag är så ledsen också över det att jag missar deras uppträdanden (löjligt att tänka på det i denhär situationen men mammasamvetet gnager). Min man har lovat filma allt så det ordnar sig.

Är orolig hur det kommer att gå på fredan, men troligen så överlever jag , om än lite omskakad efter händelserna.

Nu känner jag att stänningen här på tråden blir låg, och med all rätt MEN då ska ni komma ihåg att även fast det verkar som om många får missfall så blir det ändå ett friskt barn av de flesta graviditeter.

Fortsätt vara positiva och stort och VARMT lycka till med era små!

Vad tråkigt och höra. Verkligen ledsen för din skull. Men hoppet är inte helt ute det är bara och försöka igen. Hoppas du mår bättre snart och mannen med. Kram.
  • LovisaC

Hemkommen från vul. Det fanns inget foster. En sk ofosterlig gravidetet.
    Fick en tablett att ta som ska mjuka opp så att "allt" har lättare att böda ut. Fredag morgon ska jag in på avdelningen så då blir det starkare piller som gör att det stöts ut.

Min man och jag är mycket leds´na, men samtidigt är det skönt att klarhet. Jag har ju mått ovanligt bra redan från början så jag har haft känslan att nåt är fel.

Värst är att jag hamnade att berätta för de två äldsta barnen 10 och 11 år. De visste inte om att jag varit gravid, men De är ju så stora att de förstår hursomhelst att nåt är fell , men helst hade jag sluppit göra dem ledsna!
    I och med att jag måste in på sjukhus på fredag så vill de såklart veta vad felet är. Och hellre berätta än att de ska fundera på om det är nåt ännu allvarligare.
    Barnen har skoljulfest ikväll och jag är så ledsen också över det att jag missar deras uppträdanden (löjligt att tänka på det i denhär situationen men mammasamvetet gnager). Min man har lovat filma allt så det ordnar sig.

Är orolig hur det kommer att gå på fredan, men troligen så överlever jag , om än lite omskakad efter händelserna.

Nu känner jag att stänningen här på tråden blir låg, och med all rätt MEN då ska ni komma ihåg att även fast det verkar som om många får missfall så blir det ändå ett friskt barn av de flesta graviditeter.

Fortsätt vara positiva och stort och VARMT lycka till med era små!

Åh vännen... Jag saknar ord. Jag beklagar verkligen!
    Jag tycker det är fint av din man att erbjuda sig att filma de små, det är ju trots allt något du bara inte får missa! Strunt samma att du inte är där - du får ju lyxen att kunna spola tillbaka och titta extra noga. Berätta för barnen att ni filmar - och att de måste göra sitt yttersta för att filmen ska bli extra fin ;)

Förbered dig på att det KAN göra ont på fredag. Vissa känner inte av det alls, andra (jag, tex) får nära-dödenupplevelser av Cytotec som du ska få. Väääärldens bästa medicin mot den smärtan är VÄRME. Värmefilt, hårblås, vetekudde. Det bedövade så mycket att jag trodde att det var över! Se till att hålla dig extra varm när kroppens adrenalin börjar ta slut.

Lycka till med allt!
  • kulanbulan

Tack för omtanken, det värmer.

Det är det som är fördelen att få missfall då man har barn från tidigare- man kan inte lägga sig i fosterställning och bryta ihop (fast man har lust)- utan det är bara att fortsätta någotsånär normalt.. Samtidigt är det också en nackdel- att man nästan väntar tills de ska sova så att man kan bryta ihop ifred. Kanske ni förstår vad jag menar. (min man är väldigt stöttande så jag får vara själv/ifred om jag vill och han tar hand om allt men man vill ju inte oroa barnen extra)

Tror det är viktigt att man bearbetar, men också att man inte lämnar i det negativa.
    Äh..vad vet jag. Vill nu bara att allt ska vara över. Sen tar vi en paus några månader och provar igen.

Jag har förberett mej på att jag kommer att vara i dåligt skick på fredag..räknar med ordentlig smärta- även fast de lovade att ge mej smärtstillande. Fick en tablett idag som ska mjuka opp allt- så min förhoppning är att då de undersöker mej på fredag morgon att allt ska vara borta och att jag slipper ta de starka tabletterna.

Tack för tipsen LovisaC.

• Fröet
    Hemkommen från vul. Det fanns inget foster. En sk ofosterlig gravidetet. Fick en tablett att ta som ska mjuka opp så att "allt" har lättare att böda ut. Fredag morgon ska jag in på avdelningen så då blir det starkare piller som gör att det stöts ut. Min man och jag är mycket leds´na, men samtidigt är det skönt att klarhet. Jag har ju mått ovanligt bra redan från början så jag har haft känslan att nåt är fel. Värst är att jag hamnade att berätta för de två äldsta barnen 10 och 11 år. De visste inte om att jag varit gravid, men De är ju så stora att de förstår hursomhelst att nåt är fell , men helst hade jag sluppit göra dem ledsna! I och med att jag måste in på sjukhus på fredag så vill de såklart veta vad felet är. Och hellre berätta än att de ska fundera på om det är nåt ännu allvarligare. Barnen har skoljulfest ikväll och jag är så ledsen också över det att jag missar deras uppträdanden (löjligt att tänka på det i denhär situationen men mammasamvetet gnager). Min man har lovat filma allt så det ordnar sig. Är orolig hur det kommer att gå på fredan, men troligen så överlever jag , om än lite omskakad efter händelserna. Nu känner jag att stänningen här på tråden blir låg, och med all rätt MEN då ska ni komma ihåg att även fast det verkar som om många får missfall så blir det ändå ett friskt barn av de flesta graviditeter. Fortsätt vara positiva och stort och VARMT lycka till med era små!

Beklagar verkligen!!!! :(
  • Malin 1982
    cremeburlee skrev 2013-12-18 09:48:02 följande:
    Åh, vad skönt att höra att jag inte är ensam om det. Min man vill inte ens höra mina tankar. Så fort jag säger ''Tror inte barnet Lev...'' Så har han flyger han på mig håller för min mun haha ''shhhh shhhhh'' ....Jaha. Nej, men jag ska på UL nu om 3 veckor och nästa vecka ska de ta blodprov osv. Här i DK gör de kubtest till allt och alla gratis. Så det känns skönt.. Och flera UL som startar redan från V13. Men jag är ändå rädd för själva UL känns inte alls som goda nyheter. Försöker verkligen glädja mig men jag har så negativa tankar så jag inte kan styra det mer. Mår riktigt dåligt av det.

Inte bra om du oroar dig så mycket. Har du pratat med din barnmorska om det? De brukar ju oftast kunna komma med kloka ord och råd...
  • Gló

är i 8+3 idag, var på inskrivning och de tog massor av prover. Jag mår jättedåligt, ständigt illamående och extrem trötthet. Hade lite högt blodsockervärde, så jag ska in och göra glukosprov imorrn, kommer väl spy hela vägen in till stan och under de 2 timmar av väntan... jag mår illa bara jag tänker på det. =(
    Jag svimmade även efter barnmorskan hade tagit venprov på mig, hon grävde rätt djupt med den där nålen, svimmade sittande och slog huvudet i skrivbordet... lite lagom pinsamt, då jag inte är känslig för sånt vanligt vis och jobbar ju som just undersköterska =P

• Lexiiie

Jag är i V.9 (8+0) va hos barnmorskan igår , hon räknade ut bf den 31 Juli . Detta är mitt andra barn . Har en son på 3 månader. Så blev gravid snabbt efter förlossningen. Vet att de kommer bli tufft att det är så tajt mellan åldrarna. Men Dom kommer bli kanon lekkamrater :). Någon mer som har så tajt mellan era barn?

• mrshb

hej

Jag är beräknad 27 juli 2014
    Någon av er som mår illa? Jag mår rejält illa.

• mrshb
    cremeburlee skrev 2013-12-18 09:40:42 följande:
    Jag har inte läst alla andra inlägg. Såg bara att du skriver något om att få Lergigan utskrivet? Om du inte har tagit det förr så vill jag varna för att du kommer bli EXTREMT trött och sömnig. Jag sov hela min resa till Dubai utan att ens klara av att öppna ögonen när maten kom.. och på jobbet var jag tvungen att gå in och lägga mig för att jag Bokstavligen la ner  mitt huvud på mitt TG och chefen kom in på mig. Hahaha jag var sååå pass trött att jag inte hade ''Skam'' nog och sa till min chef ''Snälla, låt mig sova lite, jag är så trött. Jag kan inte öppna ögonen tack vare min medicin.'' Så jag hade nog sagt var försiktig med just Lergigan. Sen har jag också ju läst att vissa inte kännt något alls. Men jag vet inte ifall de fick lika stark dos som mig? Jag fick de för min ångest. Det liksom fick en att slappna av och då försvann attacken.
    Lergigan comp är bättre då med lite koffin i som inte gör dig lika trött. Jag testade prostafen men då kunde jag nästan somna stående
  • Myppe
    mrshb skrev 2013-12-28 17:10:02 följande:
    hej Jag är beräknad 27 juli 2014 Någon av er som mår illa? Jag mår rejält illa.

Jodå, mår illa så gott som 24 timmar om dygnet! Fick lergigan comp utskrivet av läkare för några veckor sen. Vilket har hjälpt så pass att jag kunnat äta lite, men mår ändå illa. Hur är det för dig, mår du illa konstant? Har gått in i v. 11 idag, så förhoppningsvis kommer det börja lätta snart! Jag hoppas att ni haft en bra jul allihopa, trotts illamående och dylikt! Själv spenderade jag julaftons morgon med ett dropp kopplat till armen. Då jag inte fått behålla något på flera dygn. Dagen spenderades ensam i soffan med nyponsoppa och Kalle. Nästa jul kommer nog bli mysigare!
Svar på tråden Bf i slutet av juli