kulanbulan skrev 2013-12-18 12:26:12 följande:
Hemkommen från vul. Det fanns inget foster. En sk ofosterlig gravidetet.
Fick en tablett att ta som ska mjuka opp så att "allt" har lättare att böda ut. Fredag morgon ska jag in på avdelningen så då blir det starkare piller som gör att det stöts ut.
Min man och jag är mycket leds´na, men samtidigt är det skönt att klarhet. Jag har ju mått ovanligt bra redan från början så jag har haft känslan att nåt är fel.
Värst är att jag hamnade att berätta för de två äldsta barnen 10 och 11 år. De visste inte om att jag varit gravid, men De är ju så stora att de förstår hursomhelst att nåt är fell , men helst hade jag sluppit göra dem ledsna!
I och med att jag måste in på sjukhus på fredag så vill de såklart veta vad felet är. Och hellre berätta än att de ska fundera på om det är nåt ännu allvarligare.
Barnen har skoljulfest ikväll och jag är så ledsen också över det att jag missar deras uppträdanden (löjligt att tänka på det i denhär situationen men mammasamvetet gnager). Min man har lovat filma allt så det ordnar sig.
Är orolig hur det kommer att gå på fredan, men troligen så överlever jag
, om än lite omskakad efter händelserna.
Nu känner jag att stänningen här på tråden blir låg, och med all rätt MEN då ska ni komma ihåg att även fast det verkar som om många får missfall så blir det ändå ett friskt barn av de flesta graviditeter.
Fortsätt vara positiva och stort och VARMT lycka till med era små!
Åh vännen... Jag saknar ord. Jag beklagar verkligen!
Jag tycker det är fint av din man att erbjuda sig att filma de små, det är ju trots allt något du bara inte får missa! Strunt samma att du inte är där - du får ju lyxen att kunna spola tillbaka och titta extra noga. Berätta för barnen att ni filmar - och att de måste göra sitt yttersta för att filmen ska bli extra fin ;)
Förbered dig på att det KAN göra ont på fredag. Vissa känner inte av det alls, andra (jag, tex) får nära-dödenupplevelser av Cytotec som du ska få. Väääärldens bästa medicin mot den smärtan är VÄRME. Värmefilt, hårblås, vetekudde. Det bedövade så mycket att jag trodde att det var över! Se till att hålla dig extra varm när kroppens adrenalin börjar ta slut.
Lycka till med allt!