• Anonym (utsatt)

sambon aldrig visat aggresiv föränn i går

vi har varit i hop i 12år har aldrig set han spec arg el nånsin rört mig.

igår gick han till arbetskompisar tog med sig 6öl o skulle se fotboll,
    vi kom överens om att han skulle gå em då match var över. kl 24.00 hade jag ännu ej sett el hört av han trots flera sms, 1.30 börjar jag ringa blir orolig då det även va glashalka ute. han svarar inte ringer ca 20ggr men inget svar til slut svarar han mkt liv i bakgrunden och nu är jag arg för att han ej hört av sig, ha sa han vänta på taxi,
    kl 2 kommer han in hur rasande som helst dänger ned mig i golvet och dunkar mitt huvud i golvet, skriver att jag är ett fitt luder och ska ut ur huset, det upprepar han flera ggr, samt slog han näven i toadörren och kasade min telenfon så den sprack,

sen när an väck dottern o skrämmt slag på henne med gick han o sov. jag blev livrädd låste in mig på toan och ringde polisen, dom kom men vill ej väcka han utan att jag skulle göra anmälan i helgen.

ringer sen min syster så vi får sova över hos henne,
    idag kom jag hem ca 11 oc han sitter i soffan o flinar o säger glatt hej, känner hur arg jag blir o frågar om han inte minns natten men det gjorde han inte han blev förvånad att han slagit mig, liksom ej trodde mig innan jag visade alla mina blåmärken och bulan i pannan,

ivanliga fall han dricker brukar han bli extra kompis med alla, just i går slog de slint o polisen kunde inte heller säga vad de kunde de bero på

nu velar jag på anmäla el inte då jag inte vet vad dett kommer orsaka,
    vem dokumenterar mina blåmärken?
    åker han i finkan?
    så mkt som snurrar runt i mitt huvud just nu,

snälla va ska jag göra 

• Svar på tråden sambon aldrig visat aggresiv föränn i går
  • skpklm
    Anonym (misshandladförut) skrev 2013-11-20 08:51:22 följande:
    Så jävla korkade människor är, blir förbannad. Jag har också blivit misshandlad och övervakad av mina barns pappa. Han går fri för att han nekar till allt och bildbevisningen (foton) och vittnen räcker tydligen inte. Han är fortfarande en misshandlare men kommer undan som många andra för att lagen inte kan fälla dom. Rättssystemet är helt kasst i Sverige. Pedofilen som var på mig och min systerdotter och många flera som han visste om fick bara 6 månaders fängelse. Han fick träffa sin då 3-åriga dotter själv. 
    Bilder?  I samband med rättsintyg?   "Hemgjorda bilder imponerar inte alltid i rätten,  det  är sant.

Vittnen däremot är bra att ha!
  • Anonym (what!?)

Våld i nära relation med barn och polisen tycker du kan göra en anmälan I HELGEN!!!???
    Herregud de har väl anmälningsplikt!

Släng ut idioten för fan att han ska sitta i er soffa och flina!

Detta kan vara början av något mycket, mycket farligt. Sätt hårt mot hårt och släng ut honom, om så bara för en vecka eller två. Så länge han har erat hem och får göra som han vill så kommer det inte bli bättre. Ring vårdcentralen och fråga om de kan dokumentera skadorna. Akuten gör det inte, bara att du vart där, så ring din vårdcentral.

12 år slänger man inte bort men hans agerande är åt skogen. Och flippar han såhär, även om det var första gången, så råder alkoholförbud resten av varenda jävla VM-kval och framtida VM-match!

Sätt dig själv i centrum och tänk  på din och dotterns säkerhet.

• molly50
    Anonym (what!?) skrev 2013-11-20 13:06:28 följande:
    Våld i nära relation med barn och polisen tycker du kan göra en anmälan I HELGEN!!!???

Detta kan vara början av något mycket, mycket farligt. Sätt hårt mot hårt och släng ut honom, om så bara för en vecka eller två. Så länge han har erat hem och får göra som han vill så kommer det inte bli bättre. Ring vårdcentralen och fråga om de kan dokumentera skadorna. Akuten gör det inte, bara att du vart där, så ring din vårdcentral.

12 år slänger man inte bort men hans agerande är åt skogen. Och flippar han såhär, även om det var första gången, så råder alkoholförbud resten av varenda jävla VM-kval och framtida VM-match!

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (osannolikt)
    Anonym (misshandladförut) skrev 2013-11-20 08:54:26 följande:
    Bara för att många inte varit utsatta för något brott tror dom att det inte finns eller händer.  Ni tror tydligen att nä men det kan ju aldrig vara möjligt. Vakna upp!

Eh va? Vem tror inte att det händer?
  • Anonym (telefonterrorist)

Han vart förmodligen förbannad över att TS ringde som en dåre och smsade frenetiskt, det räcker att ringa en eller möjligen två gånger men att ringa 20-tals gånger på någon timme är fan inte normalt!

• Nomanisanisland
    Anonym (telefonterrorist) skrev 2013-11-20 16:43:32 följande:
    Han vart förmodligen förbannad över att TS ringde som en dåre och smsade frenetiskt, det räcker att ringa en eller möjligen två gånger men att ringa 20-tals gånger på någon timme är fan inte normalt!
    Ja, men då stänger man av ljudet på telefonen. Eller svarar. Vad det nu har med saken att göra. En karln som det är något med lyckas hantera den här situationen på något annat sätt än misshandel och kränkande glåpord.
  • Nomanisanisland
    Flickanx2 skrev 2013-11-18 12:46:05 följande:
    Jag tycker det verkar som han fått någon sorts snedtändning av alkoholen eftersom han inte minns. Nej, tycker inte du ska anmäla i första taget utan ställ ett krav att han måste gå ochh prata med någon som kan hjälpa honom. Tror att han är ute på "hal is" och om du älskar honom så se till att han får hjälp innan detta händer gen.
    Mm, men inte beter man sig så bara för att man blir lite för full? Nu är det knepigare med barn, men annars hade jag nog inte velat ha mer med en sådan människa att göra. Hade i så fall krävts oerhört med arbete från den människans sida och en reell ångerfullhet, visad vilja att göra något åt det. Jag var så jävla full är liksom inte riktigt en ursäkt för vuxna människor.
  • molly50
    Anonym (telefonterrorist) skrev 2013-11-20 16:43:32 följande:

Men då tar man väl upp telefonen och svarar och talar om att man tycker det börjar bli jobbigt med sms:andet,om man är normalt funtad.
    Inte åker man hem och slår ner sin sambo,dunkar hennes huvud i golvet och kallar henne för en massa fula saker för det.
    En normalt funtad människa löser sådana saker på helt andra sätt.

Att misshandla någon som sms:ar lite för många gånger,det är däremot inte normalt någonstans!    
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (been there)
    Anonym (what!?) skrev 2013-11-20 13:06:28 följande:

Vårdcentral lär vara skyldiga att på patients "order"   anteckna minsta blåmärke i journal.

När sedan  distriktssköterskan eller ev.  läkaren blir kontaktad av polis för närmare information om blåmärket  kan personalen svara och berätta hur de upplevt kravet att dokumentera blåmärke/ bula etc.   Alla skador går inte till åtal.
  • Anonym (utsatt)

Vi har ej pratat sen lördags bara vart som vanlig mot barnen. Ska jag invänta han börja prata el jag? Hans blick är tom o vill ej möta min blick vilket tyder på han skämms. Jag dör av tystnaden så hur gör jag?

Svar på tråden sambon aldrig visat aggresiv föränn i går