• JAC

Upprepade missfall?

Hej tjejer!
    Jag hoppas in här om det går bra!
    Beklagar era förluster! Usch, jag vet precis hur ledsen man blir - fär att inte tala om frustrerad!
    Jag har haft 6 missfall!!!!! Så jag är så less på detta nu!

Jag har en son på tre år och när han var 8 mån fick vi vår första missfall. Förra sommaren fick vi avbryta min graviditet i vecka 22 pga flera kromosomfel och efter det har vi haft 4 missfall till. Det senaste i maj 2013.
    Har varit på alla möjliga utredningar i både Sverige och Danmark, men inget är fel på mig.

Däremot har min ägglossning strulat till sig efter sista missfallet - en skrapning som även blev komplikationer - så nu har jag just avslutat en kur Pergotime och hoppas att vi ska lyckas bli gravida denna månaden.

Jag är väldigt insatt i detta med missfall, så fråga bara om jag kanske kan råda till ngn eller ge er några svar.
    Men jag önskar er alla ett stort lycka till!

• JAC

Be din gynekolog/läkare ta alla prover samt gära en vattenskanning. Där kan de om du har några brister på livmodern, se om du har muskelknutor som stör etc.

Men har du haft 4 miissfall så borde en utredning göras.

Ibland så behövs bara lite extra hormoner när man väl blivit gravid, tex progesteron.

Men tyvärr finns det för lite forskning på området och de vet helt enkelt inte varför man får missfall efter missfall.

• JAC

Och du som är gravid igen - Grattis!
    Kommer säkert gå hur bra som helst denna gången!
    Håller tummarna:=)

Svar på tråden Upprepade missfall?