• Alvolina

Upprepade missfall?

Detta är mitt första missfall och känner mig helt ovetandes om vad som händer nu. Hur länge varar blödningen? Pågår livet som vanligt? Jobbar man som vanligt? Känner mig oerhört stressad av jobbet som ringer och vill veta när jag kan jobba och vad det är för fel. Fick min blödning igår och sjukanmälde mig idag för att det blöder rätt bra och gör ont. Vad säger man? Vill bara vara ifred och att detta går snabbt över.

• Alvolina
    Anonym (Varför?) skrev 2014-01-09 18:37:42 följande:
    Jag har jobbat som vanligt, aldrig sjukskrivit mig. Det brukar ta en vecka innan jag slutat blöda ungefär...sen är det bara att försöka igen...
    Vad skönt! Jag är glad att jag var hemma igår. Det gjorde gräsligt ont. Blödningen var dessutom väldigt riklig. Hade varit rätt otäckt att vara på jobbet med det helt själv. Antar att det följer lite samma mönster som en förlossning och att jag nu då genomgått själva utdrivningen. Det som återstår är rester och blödningen men att detta inte gör särskilt ont.
  • Alvolina
    Anonym (Varför?) skrev 2014-01-10 12:29:04 följande:
    Jag blödde betydligt mer och längre efter att jag förlöst sonen så det är inte riktigt samma....
    Jag har också barn sedan innan så jag vet att det inte är exakt samma sak!

Men jag trodde att man skulle ha ont i flera dagar och att det skulle blöda ganska mycket hela tiden. Visste inte vad jag väntade mig.
  • Alvolina
    Anonym (Varför?) skrev 2014-01-10 12:29:04 följande:
    Jag blödde betydligt mer och längre efter att jag förlöst sonen så det är inte riktigt samma....
    Och givetvis är det inte samma mängder blod och smärta att få ut en misslyckad graviditet i v.10 som ett fullgånget barn. Det påstod jag inte heller.
  • Alvolina
    Anonym (a) skrev 2014-01-11 09:48:44 följande:

Alla reagerar olika på sorg och Alvolina har precis fått ett missfall. Lycka till i framtiden, Alvolina! Hoppas att du snart får din bebbe och att sorgen inte sätter för djupa spår. smile1.gif kram
    Tack! Det jobbiga har egentligen bara varit att inte veta vad som väntar. Tråkigt är det givetvis att det inte blev ett barn men jag har en son som jag finner väldigt stor tröst i.

Jag kände bara att min upplevelse förminskades lite här, som att jag gjorde det till en större grej än det är. Hamnade nog lite fel.

Lycka till alla! Livet är orättvist ibland. <3 men snart lyckas vi.
Svar på tråden Upprepade missfall?