Inlägg från: Anonym (Varför?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför?)

Upprepade missfall?

Nu har jag fått två missfall på raken, båda i v 5.
    Jag har barn sedan tidigare så med andra ord så har jag inte haft detta problem tidigare.

Vid första missfallet så tänkte jag att det förmodligen var ett kromosomfel, fel i tillverkningen helt enket. Fine, sånt händer.
    Men nu när jag fick ett till, ungefär samma "tidpunkt" som det första så börjar jag självklart fundera. Är det mig det är fel på nu helst plötsligt? Är det "vanligt" med flera missfall på raken utan att något är fel?

Jag har tänkt ringa till gyn och fråga men jag tänkte även passa på att slänga ut frågan till er också.

Om du själv fått flera missfall och sedan fått behålla barnet, gjorde du något särskilt? hormonbehandling? 

Hjälp mig. Upplys mig.

• Svar på tråden Upprepade missfall?
  • Anonym (Varför?)

Ingen?

• Anonym (Varför?)

???              

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Ma) skrev 2013-11-17 16:28:00 följande:
    Beklagar dina missfall... Tror mest att det är fruktsamheten och att otur... Jag tror dom flesta får missfall... Själv fick jag 1 sen 2 barn på raken nu när jag försöker få nr 3 så har jag fått ett ma i v 12 och missfall i går i v 6.. Tror det är att ägget inte fäst ordentligt eller att dålig kvalitet på just det... Har hört olika alternativ.. Man får väl bara hoppas att det tar sig ordentligt nån gång även om man tappar modet många gånger.. Ly cka till
    Ja, jag har ju som tappat modet. Jag vill så gärna försöka igen men jag vet inte om jag skulle kunna klara av ett till missfall.
    Jag hoppas innerligt att det "bara" är otur och att ingen egentligen är fel....
    Har du rådfrågat på nån gynmottagning eller liknande?

Jag beklagar ditt mf och ma....Rynkar på näsan 

Lycka till själv och tack för att du svarade!! 
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Ma) skrev 2013-11-17 18:28:24 följande:
    jag har inte rådfrågat mer än när jag låg på sjukhuset för ma... Om hur vanligt o varför... Ganska vanligt.. Var 5 graviditet slutar i missfall.. Dom såg inga hinder att jag försökte igen men att man ska ha några månader uppehåll så kroppen hinner komma tillbaka... Jag har ju haft problem att bli gravid så för mig trodde jag det skulle dröja några månader innan jag blev gravid igen men tog 2 månader och missfall... Finns väl medicin man kan äta för att få ägget o fästa bättre att minska risk för missfall... Men vill testa ett tag till innan jag kollar läkare.. Har ju trots allt 2 barn innan... Bara trött på folk som bara tror det är att skaffa barn och aldrig fått missfall och inte förstår hur tufft det är att kämpa varje månad... Förstår att du tappar modet... Styrkekram till dig
    Men är det lika vanligt att man får två stycken på raken? Vi får försöka igen och jag hoppas verkligen att det tar sig den här gången....annars bryter jag nog ihop Rynkar på näsan
    Ska nog ändå ringa gyn imorgon och fråga om det finns något som kan hjälpa mig.
    Och även om jag skulle bli gravid igen så kommer jag ständigt gå omkring och oroa mig, det känns som om man bara väntar missfall...inte barn...fast man egentligen ska tänka tvärtom.

Kram!! 
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (a) skrev 2014-01-07 09:17:16 följande:
    Jag har fem barn och hade aldrig fått ett missfall innan. I februari fick jag ett tidigt mf och i juni ett MA i vecka 12. Jag vet hur tankarna går. Är det mig det är fel på osv. Nu är jag gravid igen och livrädd. Kommer inte kunna slappna av förrän efter jag sett en levande bebis efter v 12.
    Jag är uppe i 4 missfall på raken nu... Rynkar på näsan
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (a) skrev 2014-01-07 10:51:40 följande:

Har du haft kontakt med barnmorska? De brukar bevilja utredning efter 3 tror jag.
    Dom hittar inge fel på mig...Rynkar på näsan
  • Anonym (Varför?)
    Alvolina skrev 2014-01-09 17:07:02 följande:
    Detta är mitt första missfall och känner mig helt ovetandes om vad som händer nu. Hur länge varar blödningen? Pågår livet som vanligt? Jobbar man som vanligt? Känner mig oerhört stressad av jobbet som ringer och vill veta när jag kan jobba och vad det är för fel. Fick min blödning igår och sjukanmälde mig idag för att det blöder rätt bra och gör ont. Vad säger man? Vill bara vara ifred och att detta går snabbt över.
    Jag har jobbat som vanligt, aldrig sjukskrivit mig. Det brukar ta en vecka innan jag slutat blöda ungefär...sen är det bara att försöka igen...
  • Anonym (Varför?)
    Alvolina skrev 2014-01-10 06:09:11 följande:
    Vad skönt! Jag är glad att jag var hemma igår. Det gjorde gräsligt ont. Blödningen var dessutom väldigt riklig. Hade varit rätt otäckt att vara på jobbet med det helt själv. Antar att det följer lite samma mönster som en förlossning och att jag nu då genomgått själva utdrivningen. Det som återstår är rester och blödningen men att detta inte gör särskilt ont.
    Jag blödde betydligt mer och längre efter att jag förlöst sonen så det är inte riktigt samma....
  • Anonym (Varför?)
    Alvolina skrev 2014-01-10 13:03:17 följande:
    Och givetvis är det inte samma mängder blod och smärta att få ut en misslyckad graviditet i v.10 som ett fullgånget barn. Det påstod jag inte heller.
     Herrejösses...vad vissa tänder till fort...
Svar på tråden Upprepade missfall?