Inlägg från: Anonym (a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (a)

Upprepade missfall?

Jag har fem barn och hade aldrig fått ett missfall innan. I februari fick jag ett tidigt mf och i juni ett MA i vecka 12. Jag vet hur tankarna går. Är det mig det är fel på osv. Nu är jag gravid igen och livrädd. Kommer inte kunna slappna av förrän efter jag sett en levande bebis efter v 12.

• Anonym (a)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-01-07 10:49:29 följande:
    Jag är uppe i 4 missfall på raken nu... 

Har du haft kontakt med barnmorska? De brukar bevilja utredning efter 3 tror jag.
  • Anonym (a)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-01-10 21:05:10 följande:
     Herrejösses...vad vissa tänder till fort...

Alla reagerar olika på sorg och Alvolina har precis fått ett missfall. Lycka till i framtiden, Alvolina! Hoppas att du snart får din bebbe och att sorgen inte sätter för djupa spår. kram
  • Anonym (a)
    Alvolina skrev 2014-01-11 18:35:16 följande:
    Tack! Det jobbiga har egentligen bara varit att inte veta vad som väntar. Tråkigt är det givetvis att det inte blev ett barn men jag har en son som jag finner väldigt stor tröst i.

Jag kände bara att min upplevelse förminskades lite här, som att jag gjorde det till en större grej än det är. Hamnade nog lite fel.

Lycka till alla! Livet är orättvist ibland.

Det är absolut ingen liten sak! Alla upplever vi saker olika och det är ju just hur vi själva upplever nånting som är grejen. Om det är jobbigt för dig, så ÄR det ju jobbigt. Sörj om du behöver sörja och bry dig inte om vad någon annan anser om det du upplevt.
Svar på tråden Upprepade missfall?